مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد تاکید کرد:

تقویت رویکرد انسانی و معنوی با هدف ساماندهی کودکان کار و خیابانی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به ضرورت آگاه سازی مردمی در حل دغدغه های اجتماعی بر تقویت رویکرد انسانی و معنوی با هدف سامان دهی کودکان کار و خیابانی در استان یزد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزستاد ساماندهی متکدیان،کودکان خیابانی و کار با هدف برنامه ریزی برگزاری جشنواره علمی،فرهنگی و هنری کودکان کار با محوریت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در سالن شهید موحدین استانداری تشکیل جلسه داد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در این نشست بیان کرد:موضوع کودکان خیابانی به یک دغدغه مهم اجتماعی تبدیل شده است و ابعاد مختلفی از جمله  منظر شهری،قرار گرفتن کودکان در مشاغل کاذب،بازماندن از تحصیل،ضعف در سلامت و بهداشت و عدم اجرای حقوق شهروندی از تبعات نامناسب آن است.
« فخرالسادات خامسی» افزود:از سوی دیگر مردم نحوه کمک رسانی صحیح به این قشر را نمی دانند و نیاز به  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب نسبت به همراهی مردمی در ساماندهی کودکان خیابانی نیز احساس می شود تا بتوان به نتایج مناسبی در مدیریت این موضوع رسید.
خامسی گفت: بر این مبنا جشنواره علمی،فرهنگی و هنری کودکان کار و خیابانی «باز باران» با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  و سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد  با هدف اطلاع رسانی عمومی،استعدادیابی هنری ،برنامه های تفریحی و جهت دهی مناسب به ظرفیت های حمایتی در یزد برگزار می شود.
وی با اشاره به همکاری سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه های اجرایی در برگزاری این جشنواره ،خاطرنشان کرد: نمایش خیابانی،نمایش اجرا محور،سرود،انشاء و نقاشی،پخش و نقد فیلم،برگزاری پنل های آموزشی ،جذب حمایت های مادی و معنوی از محورهای اصلی جشنواره «بازباران» است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ادامه داد: این جشنواره علمی،فرهنگی و هنری ۲۴ الی ۲۹ فروردین ماه سال جاری در یزد برگزار می شود و امید است استمرار این برنامه را با پیاده سازی اهداف کوتاه،میان و بلند مدت در استان برای مدیریت این دغدغه اجتماعی شاهد باشیم.
خامسی افزود:نگاه به جشنواره نگاهی اداری نیست و می طلبد که تمام ظرفیت ها با رویکرد اجتماعی و انسانی در این زمینه فعال شوند و بتوانیم در جامعه نسبت به حمایت موثر از کودکان کار و خیابانی دغدغه مندی و حساسیت مناسبی را ایجاد کنیم تا همگان نقش خود را به خوبی در این راستا ایفا کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد یکی دیگر از اهداف مهم جشنواره «بازباران» را جذب حمایت های مادی و معنوی از سوی خیرین دانست تا نگاه انسانی و مذهبی و مسئولیت اجتماعی نسبت به کودکان نیازمند حمایت در مسیری مناسب با محوریت سازمان های مردم نهاد تحقق یابد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..