رودخانه‌های قدیمی در استان یزد باید به شکل و کارایی سابق خود بازگردند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه رودخانه‌های قدیمی در استان یزد باید به شکل و کارایی سابق خود بازگردند گفت: پیمانکارانی که با دستگاه‌های اجرایی همکاری دارند در زمان بحران آمادگی داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان دقایقی قبل در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه الان زمانی نیست که بگوییم پول و امکانات نداریم بلکه وظیفه دستگاه‌ اجرایی، ترمیم سیل بندها و دیوارهای ساحلی و غیره است اظهار داشت: دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند در سال جدید اعتبارات ویژه‌ای به آنها اختصاص داده شود تا با دغدغه کمتری بتوانند به انجام امور خود بپردازند.

 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به اینکه فرمانداران هر چه امکانات در شهرستان‌ها دارند شناسایی کنند گفت: اگر امکاناتی که در شهرستان‌ها نیاز است شناسایی شود تا فرمانداران بتوانند بهتری در زمان بحران داشته باشند.
 
وی به کمک‌های بسیار خوب دهیاری‌ها در مدت اخیر و مدیریت سیل‌های استان اشاره کرد و افزود: با توجه به آشنایی این افراد به مناطق، فرمانداران از ظرفیت آنها استفاده کنند.
 
 
صادقیان با تاکید بر اینکه باید از بندهای خاکی، سدها و رودخانه‌ها در سطح استان بازدید صورت گیرد گفت: مدیریت و مسئولیت این مناطق با مدیرکل‌های مربوطه است و در این خصوص ما نباید به بارش‌های باران در مناطق خود توجه کنیم بلکه باید به استان‌های آن‌های همجوار نیز دقت داشته و اطلاعات بارشی این استان‌ها را هر لحظه دریافت کنیم.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه در برخی از مناطق استان ساخت و سازهایی در بستر رودخانه صورت گرفته که نیازمند برخورد جدی است اظهار داشت: در برخی از شهرها رودخانه‌هایی داشتیم که به هر علتی یا پر شده یا تبدیل به یک مکان برای نخاله‌های ساختمانی شده است که باید به هر شکلی رودخانه‌های قدیمی در استان یزد به شکل و کارایی سابق خود بازگردند.
 
وی به جمع آوری آب‌های سطحی در شهر یزد اشاره کرد و افزود: در اسفندماه سال قبل ۲۷ نقطه بحرانی در استان یزد پیش بینی شده بود و قرار بر این شد که شهرداری اقدامات لازم را در خصوص رفع مشکلات این مناطق انجام دهد.
 
صادقیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم از این نقاط بحرانی گله مند هستند و هر زمانی که بارشی در شهرستان داریم با مشکل روبه‌رو می‌شوند که نیاز است هر چه سریعتر این مباحث رفع شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به اینکه در زمان‌های بحران می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد افزود: تمام پیمانکارانی که با دستگاه‌های دولتی کار می‌کنند باید در زمان‌های بحران آمادگی لازم را داشته باشند چون بسیاری از تجهیزات به مناطق سیل زده اعزام شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..