مرخصی و مأموریت مدیران استان یزد لغو شد

استاندار یزد با بیان اینکه مرخصی و مأموریت مدیران استان یزد لغو است گفت: هیچ بهانه‌ای از دستگاه‌های اجرایی استان بابت کمبود نیروی انسانی پذیرفته نیست.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی  در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه حضور میدانی مدیران در بحث سیل بسیار مناسب و اثرگذار بود اظهار داشت: مدیریت بسیار خوبی در بحث سیل‌های اخیر در برخی شهرستان‌های استان صورت گرفت و خیلی از مباحث با بازدیدهایی که در سطح استان انجام شد نقاط ضعف و چالش‌ها را مشخص کرد.

 
استاندار یزد با بیان اینکه در بازدیدهایی که انجام گرفت مشکلاتی مشاهده شد که تأسف‌بار و نشان‌دهنده بی‌توجهی عدم نظارت در گذشته بود گفت: برخی موارد نیازمند پیگیری با همکاری سازمان بازرسی و دستگاه قضایی است که این مسائل را در استان رفع کنیم.
 
وی با ابراز اینکه استان مُعین برای تأمین امکانات لجستیکی استان لرستان اعلام شد خاطرنشان کرد: همچنین یزد در بحث استقرار موکب‌ها هم به‌عنوان استان معین استان خوزستان انتخاب شد که باید فعالیت‌های مدنظر به‌خوبی انجام شود.
 
طالبی تصریح کرد: تجارب بسیار خوبی وجود دارد که می‌تواند در مدیریت چنین بحرانی در استان به‌کار گرفته و نگاهی را به ما بدهد که مسائل مختلف شهری و روستایی را به‌گونه‌ای سامان دهیم که کمتر در زمان‌های بحران استرس و دلهره داشته باشیم.
 
استاندار یزد با تصریح به اینکه مدیریت بحران یک مدیریت واحد را می‌طلبد افزود: بسیاری از کارها باید به‌صورت هماهنگ اجرا شود و هماهنگی لازم دستگاه‌ها را با ستاد مدیریت بحران استان، معاونت عمرانی و دبیر شورای مدیریت بحران استان در زمان‌های حساس داشته باشیم.
 
وی با تأکید بر اینکه "به اطلاع‌رسانی واحد در زمان‌های بحران نیازمند هستیم که برای استان سخنگوی شورای مدیریت مشخص کردیم" گفت: ذهن مردم نباید در زمان‌های بحران دچار چالش شود، و اطلاع‌رسانی‌ها باید از سوی سخنگو و با محتوای مناسب به رسانه‌ها و مردم داده شود.
 
طالبی خاطرنشان کرد: در بحث اطلاع‌رسانی به مردم، صدا و سیمای مرکز این مسئولیت را به‌عهده دارد و هر جایی که نیاز است هشدارهایی داده شود از این طریق انجام می‌شود.
 
استاندار یزد آمادگی کامل نیروهای شهرداری، دستگاه‌های خدماتی، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و غیره را در هفته جاری خواستار شد و گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در جهت بارش‌های زیاد در طول هفته جاری در استان، تمام نیروهای دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی باید از صبح روز جمعه آمادگی کامل را داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: ماشین‌آلاتی که نیازمند استفاده از آن هستیم باید در نزدیکترین مکان به کانون‌های بحران استان مستقر شوند و اقدامات تأمینی در بحث مدارس اجرا شود و اگر مدرسه‌ای احتمال آسیب‌دیدگی آن وجود دارد آموزش و پرورش استان آن را مدیریت کند.
 
طالبی مرخصی و مأموریت مدیران استان یزد را لغو اعلام کرد و گفت: توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تمهیدات لازم برای در اختیار داشتن نیروهای انسانی طی روزهای شنبه و یکشنبه اندیشیده شود و هیچ گونه بهانه‌ای بابت کمبود نیرو از مدیران دستگاه‌ها مورد قبول نیست.
 
استاندار یزد با ابراز اینکه آزادسازی مسیر رودخانه‌ها طرح موضوع اولیه شده که تجدید نظر و بازنگری به ساخت‌و‌سازهای صورت‌گرفته و مجوزهای صادرشده باید رسیدگی شود گفت: دفتر بازرسی استانداری به‌همراه سازمان بازرسی و دستگاه قضایی در این داستان ورود پیدا خواهند کرد و از فرمانداران و بخشداران نیز خواستار ورود جدی در این زمینه هستیم.
 
وی با تأکید بر اینکه همه شهرداری‌ها طی روزهای آینده آمادگی مقابله با بحران را در استان یزد داشته باشند تصریح کرد: تجربه در میدان و پای‌کار بودن و همچنین تعامل در استان یزد به‌خوبی در مدت اخیر مشاهده شد که باید تقویت شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..