مکانی خاص با تجهیزات کامل ویژه کودکان کار و خیابانی در یزد راه اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی نیازمند استمرار برای جریان سازی دارد گفت: مکانی خاص با تجهیزات کامل ویژه کودکان کار و خیابانی در یزد راه اندازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزعباس ملازینلی در ستاد ساماندهی متکدیان که در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی نیازمند استمرار است اظهار داشت: چون فعالیت‌های فرهنگی به این شکل نیست که با یک حرکت، اتفاق بزرگی رخ دهد و چیزی که جریان ساز است استمرار فعالیت‌ها است.

 
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه جشنواره ویژه کودکان کار و خیابانی در یزد با عنوان "باز باران" برگزار می‌شود گفت: این جشنواره با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و انجمن نمایش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود.
 
 
وی با اشاره به اینکه یزد یک استان مهاجر پذیر است که سبب شده کودکان کار و خیابانی هم به نسبت افزایش یابند تصریح کرد: متکدیان اغلب افراد غیر ایرانی هستند که سبب شده هر سال به این آمار اضافه شود و مشکلاتی هم در پی دارد که نیازمند ساماندهی آن هستیم.
 
ملازینلی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که نیاز است به آن توجه شود این است که این کودکان با لهجه کاملا یزدی در بین کودکان و همشهریان ما رشد و فرهنگ خاص را منتقل می‌کنند.
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه ما باید به طور خاص مواظب فرهنگ دینی و اسلامی خود باشیم تصریح کرد: با توجه به مهاجرت‌های بسیاری که به استان یزد شاهد هستیم نباید سبب مخدوش شدن فرهنگ دینی و اسلامی ‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به یکی از برنامه‌های جشنواره «باز باران» گفت: چند نفر از بازیگران در یکی از چهار راه‌های یزد در نقش کودکان کار قرار خواهند گرفت و فعالیت‌هایی که این کودکان در چهار راه‌ها انجام می‌دهند را دنبال می‌کنند و یادداشت و بروشوری را به رانندگان ارائه می‌دهند که محتوای آنها این است که به دلایل مختلف از ما خرید نکنید که این کار یک نوع آموزش شهروندی غیر مستمر است.
 
ملازینلی در پایان با بیان اینکه تامین یک فضای خاص برای کودکان کار و تجهیز آن در دستور کار شهرداری یزد قرار گرفته است گفت: در تلاش هستیم که در اوایل سال جدید این مرکز را با تجهیزات کامل به بهزیستی تحویل دهیم و باید به این مسئله توجه شود که این آغاز راه است و محتوای برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید با محوریت دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی رخ دهد تا اثرگذار واقع شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..