مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد مطرح کرد؛

حضور ۹۶۸۵ جانباز در استان یزد/بهره‌مندی یزد از وجود ۲۱ زن جانباز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از حضور ۹ هزار و ۶۸۵ جانباز دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزاحمد ابراهیمی  در نشستی خبری به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) با گرامیداشت روز جانباز اظهار داشت: در تاریخ همواره جنگ میان حق و باطل وجود داشته و حتی مصادیق بارز آن نیز امروز و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی مشهود است.

 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) نخستین جانباز در صدر اسلام بوده‌اند، بیان کرد: جانبازان هشت سال دفاع مقدس با دفاع از حریم الهی و مرزهای وطن، امنیت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند.
 
وی ادامه داد: این جانبازان علاوه بر ترسیم تصویری صحیح از شجاعت و ایثار، جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و برای دفاع از اسلام و میهن حتی از جان خود دریغ نکردند.
 
ابراهیمی، پیشرفت در عرصه‌های مختلف موشکی، هسته‌ای، نانو و تکنولوژی را نتیجه ایثار و فداکاری جانبازان و شهدا دانست و تاکید کرد: آنها با گذشت از جان و مال خود خدمت بزرگی در حق مردم کرده و زمینه پیشرفت را در تمامی عرصه‌ها فراهم کرده‌اند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۶۸۵ جانباز در سطح استان یزد حضور دارند که ۶ هزار و ۳۸ نفر از آنها جانبازان زیر ۲۵ درصد، ۳ هزار و ۶۴ نفر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد، ۴۱۰ نفر از آنها نیز جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۷۳ نفر آن جانباز ۷۰ درصد هستند.
 
وی افزود: استان یزد همچنین دارای ۲۱ جانباز زن است و این نشان از رشادت زنان یزدی در عرصه‌های مختلف دارد.
 
ابراهیمی، تعداد آزادگان استان را نیز ۷۵۲ نفر اعلام کرد و یادآور شد" ۶۶ نفر از جانبازان و آزادگان استان یزد، سال‌ها بعد از پایان جنگ تحمیلی بر اثر شدت جراحات و مجروحیت به فیض شهادت نائل آمده‌اند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه روز جانباز اظهار داشت: این برنامه‌ها از ۱۶ فروردین آغاز شده و شامل برگزاری جشن‌ها به صورت خانوادگی در سطح استان یزد، همایش تجلیل از روشندلان و جانبازان ضایعه نخاعی، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس، عیادت از جانبازان بیمار و … است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..