یزد به یکی از اولویت‌های گردشگری داخلی کشور تبدیل شده است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه یزد به یکی از اولویت‌های گردشگری داخلی کشور تبدیل شده است گفت: نشست بررسی گزینه‌های شهرداری یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی سفید در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید اظهار داشت: رونق تولید با تفکر، تعقل و تدبر و اندیشیدن برای رفع مشکلات و موانع فعالیت‌ها محقق می‌شود وگرنه اگر این کار را نکنیم به این هدف دست پیدا نمی‌کنیم.

 
وی تصریح کرد: به دلایل مختلف شرایط اقتصادی کشور سخت شده و به همین دلیل هم این نام برای امسال انتخاب شده و همه وظیفه داریم از تمام توان برای رفع مشکلات قدم برداریم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: تولید ما امسال با مشکلات جدی‌تر روبرو می‌شود و از مردم خواسته شده کاری کنند که این برنامه دشمن به ضد خود تبدیل شود.
 
سفید افزود: وقتی ما برای گرفتن مواد اولیه، قطعات یدگی، صادرات محصولات، فروش نفت و حتی حمل و نقل آنها به دلیل تحریم‌ها در مشکل شده‌ایم، نیازمند کمک همه مردم برای رفع مشکلات تولید هستیم.
 
 
وی با بیان اینکه امسال اوج حضور مسافران غیر یزدی در ایام نوروز این شهر بود گفت: در سال قبل ۸۵۰ هزار نفر مسافر نوروزی به شهر یزد آمد و امسال این تعداد به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه این میزان دو و سه دهم برابر است گفت: البته در بحث گردشگر خارجی مقداری کاهش را شاهد هستیم ولی در مقابل گردشگران داخلی توجه بسیار ویژه‌ای به یزد داشته‌اند.
 
سفید ادامه داد: در برخی موارد خدماتی با مشکلاتی روبرو بودیم ولی تمام سعی مدیریت شهری به کار گرفته شد که این کمبودها احساس نشود و برای سال آینده باید با ظرفیت بسیار بیشتری به این موضوع توجه شود.
 
وی عنوان کرد: علیرغم نیازی که در شهر یزد برای خدمات‌رسانی به ویژه در ارتباط با طوفان‌ها بود، گروه‌ها و خودروها و امکاناتی از یزد به مناطق سیل زده اعزام شدند و الان هم در این مناطق مستقر هستند و به سیل زدگان کمک می‌کنند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ارتباط با انتخاب شهردار یزد گفت: روزهای آخر سال قبل عدم موافقت وزارت کشور با شهردار پیشنهادی یزد اعلام شد و از همان زمان نشست‌هایی برگزار شد و در ارتباط با انتخاب شهردار بررسی‌هایی صورت گرفت.
 
سفید خاطرنشان کرد: پس از جلسه شورای شهر نشست هم اندیشی بین اعضای شورای شهر برگزار می‌شود و در این رابطه بررسی صورت می‌گیرد تا به اجماع نظری دست پیدا کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..