در طول تعطیلات نوروز ۹۸ رخ داد؛

وقوع تنها یک تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان یزد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به کاهش تصادفات فوتی در محورهای استان طی تعطیلات نوروز گفت: تنها یک حادثه منجر به فوت در جاده‌های یزد رخ داد.

به گزارش یزدی نیوزجواد ذاکر با اشاره به پایان طرح نوروزی ۹۸ اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال ۳۰۳ نفر از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در قالب ۲۲ گشت و ۱۷ اکیپ راهداری در طول محورهای استان فعالیت کردند.

 
وی بیان کرد: همچنین ۱۶ راهدارخانه و ۱۳ ایستگاه چای صلواتی نیز در طول مسیرهای مواصلاتی پذیرای مسافران نوروزی بودند.
 
ذاکر با اشاره به اقدامات انجام شده قبل از آغاز طرح نوروز ۹۸، افزود: تجدید خط کشی‌ها و مرمت علائم، لکه گیری سطح راه‌ها و آشکارسازی نقاط پرحادثه از یک‌سو و رعایت مقررات رانندگی از سوی رانندگان و تلاش سایر دستگاه‌های امداد جاده‌ای به ویژه پلیس راه، میزان متوفیان در صحنه تصادف کاهش قابل قبولی داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: در طرح ۲۱ روزه نوروزی، تنها یک حادثه رانندگی منجر به فوت در سطح جاده‌های استان یزد اتفاق افتاد در حالی که در طرح نوروزی سال ۹۷، حوادث جاده‌ای منجر به فوت در محل، ۹ مورد بوده است.
 
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: با توجه به افزایش ۱۴ درصدی تردد در محورهای استان، راه‌های یزد مهریز و بالعکس، کنار گذر یزد و محور نائین به عقدا از پرترددترین محورهای استان در نوروز ۹۸ بوده‌اند و در این مدت ۵ هزار و ۳۶۸ سفر با وسایل نقلیه عمومی ثبت شد.
 
ذاکر یادآور شد: با توجه به آمار حوادث جاده‌ای رخ داده، محورهای یزد کرمان، یزد شیراز و یزد میبد، پرحادثه ترین محورهای اصلی استان هستند و که در مجموع ۳۵ درصد حوادث در این محورها رخ داده است.
 
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد اظهار داشت: همچنین ۲۱ درصد حوادث نوروز ۹۸ در راه‌های روستایی رخ داده است.
 
وی عنوان کرد: بر اساس آمار، ۴۱ درصد حوادث از نوع تصادفات رخ به رخ بوده و ۳۵ درصد حوادث نیز در اثر واژگونی اتفاق افتاده است.
 
ذاکر افزود: امسال با توجه به افزایش ترددهای جاده‌ای و علیرغم وقوع حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و طوفان شن در سطح راه‌ها، با حضور به موقع عوامل راهداری در جاده‌ها در کنار سایر دستگاه‌های امداد جاده‌ای از جمله پلیس راه و همکاری مردم، شاهد کاهش چشمگیر ۸۰ درصدی متوفیان سر صحنه در راه‌های برون شهری بوده ایم که امیدوارم با تلاش مضاعف و به سرانجام رسیدن پروژه‌های مهم راهداری، این کاهش حوادث را در طول سال ۹۸ شاهد باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..