امام جمعه یزد:

تمام دستگاه‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی اتاق فکر تشکیل دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تمام دستگاه‌ها باید برای رفع مشکلات اقتصادی اتاق فکر تشکیل دهند و از حضور نخبگان و افراد خوش‌فکر به درستی استفاده کنند.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع مدیران استان یزد با تاکید بر لزوم جدیت در زمینه رسیدگی به مسائل اقتصادی اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده و مدیران باید آفت‌های تولید داخلی را شناسایی کنند.

 
وی عنوان کرد: رفع مسائل و مشکلات اقتصادی نیازمند برنامه ریزی صحیح و جدیت در اجرای برنامه‌ها است و در این راستا باید از ظرفیت‌های داخلی نیز به نحو مطلوب استفاده کنیم.
 
ناصری تاکید کرد: اگر بخواهیم کشوری مستقل داشته باشیم باید بتوانیم از توانایی‌های خود به درستی استفاده کنیم و خود را بهتر بشناسیم و از توانایی‌های خود در مواقع لزوم به درستی استفاده کنیم.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: همه دستگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی باید در این زمینه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند و برای تحقق برنامه‌های خود از اتاق فکری قوی بهره‌مند باشند.
 
وی بر ضرورت استفاده از نظریات افراد با تجربه و کاردان و خوش‌فکر برای رفع مشکلات و دستیابی به اهداف تعیین شده، استفاده کنند.
 
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در صنایع افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود در حوزه صنعت این است که افرادی با تکیه بر وام و تسهیلات اقدام به راه‌اندازی کارخانه کرده و تمام تجهیزات و مواد اولیه خود را هم از خارج کشور وارد می‌کنند که این موضوع سبب می‌شود هرگاه کارخانه وی با کمبود یا مشکلی روبرو باشد، باز هم مجبور به واردات باشد و هیچ زمانی نمی‌تواند روی پای خود بایستد به همین دلیل هم اگر روزی تحریمی برای این واحد به وجود آید، ورشکست می‌شود و تعداد زیادی کارگر را هم بیکار می‌کند.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید در واحدهای تولیدی به آن توجه شود، این است که نباید منتظر دولت باشیم تا وام و تسهیلات بدهد بلکه بهترین کار این است که اگر نداریم و نمی‌توانیم به تنهایی کاری را شروع کنیم، با افرادی شریک شویم و به کمک آنها کار را شروع کرده و به پیش ببریم.
 
ناصری تصریح کرد: در کشور ما این ظرفیت و توانایی به وفور وجود دارد که دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز تولید و صنایع در داخل تولید شود و اگر از نخبگان حمایت لازم صورت گیرد، می‌توانند به طور قطع نمونه‌های پیشرفته‌تر و با کیفیت بالاتری را تولید کنند.
 
وی افزود: در مسیر رفع مشکلات اقتصادی حمایت از نخبگان همچنین استفاده از ظرفیت‌های داخلی ضروری است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..