استاندار یزد:

ضرورت فعال سازی شورای مسکن در استان/ نظام مهندسی باید با نگاه جامعه محور در شهرسازی جلوه گر شود

« محمدعلی طالبی» با اشاره به ضرورت فعال سازی شورای مسکن در استان گفت: نگاه جامعه محور فعالیت های سازمان نظام مهندسی باید در شهرسازی جلوه گر شود.

به گزارش یزدی نیوز در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی استان عنوان کرد: در سال رونق تولید قرار داریم  و تولید به معنای عام همه بخش ها را شامل می شود و صنعت ساختمان، به عنوان محرک حوزه های مختلف با رونق خود میتواند در همه بخش های اقتصادی استان اثرگذار باشد. 

« محمدعلی طالبی» افزود: شرایط اقتصادی، ظرفیت های استان و وضعیت بیکاری به گونه ای است که علاوه بر بخش صنعت،  باید به بخش های دیگر از جمله بخش خدمات، گردشگری و ساختمان نیز توجه کنیم و از این جهت یکی از محورهایی که به استان در شرایط فعلی کمک می کند بخش ساختمان است.
وی ادامه داد: این بخش مخصوصا با ظرفیت هایی که از منظر نیروی انسانی متخصص و ماهر از آن بهره مند است، می تواند نقش موثری را در استان و کشور ایفا کند. 
"طالبی" گفت: خدمات فنی و مهندسی استان چه در بخش ساختمان چه سایر رشته های عمرانی باید در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد و شرکت های فعال و توانمند  از سرمایه اجتماعی استان و اعتمادی که به نیروی های کاری آن وجود دارد حداکثر بهره برداری را بکنند.
وی خاطرنشان کرد: شهرسازی موضوعی  بسیار مهم است چرا که شهر به منزله یک موجود زنده است که علاوه بر ساختمان سازی ، جنبه های مختلف اجتماعی و فرهنگی نیز باید در آن لحاظ شود و یکی از  همین جایگاه هایی که نیاز به توجه دقیق دارد، سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
استاندار یزد افزود: روح اجتماعی فعالیت های مربوط به سازمان نظام مهندسی باید در شهرسازی جلوه گر شود و امروز این گفتمان را در مدیران شاهد هستیم و بخش خصوصی نیز باید هم نوایی لازم را با این جریان داشته باشد تا بتوانیم فرایند شهرسازی موثری را با توجه به ابعاد مختلف زندگی در شهر به پیش ببریم.
"طالبی" یادآور شد: وضعیت استان در حوزه نظارت قابل تامل است و ضروریست  چالش ها و آسیب های نظارتی در زمینه وظایف و اختیارات نظام مهندسی دیده و کار نظارتی تقویت شود و این مسئولیت به عهده همه ماست که نسبت به کیفیت ساختمان سازی در شهرها حساس باشیم.
وی بیان کرد: هماهنگی های بین بخشی می تواند زمینه کار در حوزه صنعت ساختمان را تقویت کند و از سوی دیگر رصد مشکلات و زمینه سازی حضور پیمانکاران بومی در استان نیز لازم است. 
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان گفت: فعال سازی شورای مسکن استان برای  هم اندیشی با تشکل های بخش خصوصی و انجام سیاست گذاری های مناسب در دستور کار قرار می گیرد تا بتوان در این حوزه ظرفیت شهرستان ها را نیز فعال و به کار گرفت.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..