فرمانده نیروی انتظامی یزد خبر داد؛

کاهش ۲۷ درصد آمار سرقت یزد در نوروز ۹۸

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به تشکیل 458 اکیپ سواره و 157 اکیپ پیاده گشت نوروزی گفت: آمار سرقت یزد در ایام نوروز 27 درصد کاهش یافت .

به گزارش یزدی نیوزسردار «محمدرضا میرحیدری» در جراین دیدار با پرسنل نیروی انتظامی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، ضمن تبریک اعیاد رجب و شعبان اظهار کرد: در اجرای طرح نوروزی همکاران ما در اجرای یک ماموریت خطیر و مهم با تمام توان در خدمت مردم عزیز استان و کشور بودند .

 
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به فرمانده کل ناجا در ارتباط با ارتقای سطح امنیت در شرایط فعلی اقتصادی کشور افزود: در این راستا، فرمایش و تاکید رهبر معظم انقلاب در دستور کار نیروی انتظامی استان بود و با تمام وجود برای ارتقای سطح امنیت بازار و پوشش منازل مردمی که برای خرید عیدانه حضور پیدا می‌کردند و همچنین در ارتباط با پوشش پارکینگ‌ها و اماکن عمومی نیروی انتظامی تلاش بسیار گسترده‌ای برای حفظ امنیت داشت .
 
فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: به حمدالله در مجموع و در طول این ایام، با بسیج تمام امکانات و نفرات، موفق شدیم ۳۱ ایستگاه نوروزی را در سطح استان یزد فعال کنیم که بیشتر در خدمت مسافران بود .
 
میرحیدری تصریح کرد: ۴۵۸ اکیپ گشتی اعم از موتوری و خودرویی و همچنین ۱۵۷ تیم گشت پیاده برای پوشش منازل و روانسازی ترافیک در این ایام مشغول به فعالیت بودند .
 
این مسئول عنوان کرد: با توجه به افزایش میزان دستگیری سارقین و کنترل سارقینی که پیش‌بینی شده بود، ما موفق شدیم که درصدی از جرایم و سرقت‌ها را کاهش دهیم و بخشی از آن را مهار کنیم .
 
فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی سرقت‌ها در نوروز به نسبت قبل گفت: با توجه به اینکه عدد میانگین سرقت‌ها مشخص بود، در طول این حدود ۲۰ روز که این طرح اجرا می‌شد، شاهد کاهش سرقت‌ها به این میزان بودیم .
 
میرحیدری خاطرنشان کرد: علاوه بر کشفیاتی که در حوزه میزان سرقت انجام شده شاهد بودیم، در حوزه افزایش دستگیری سارقین و همچنین میزان کشفیات هم رشد قابل توجهی داشتیم به گونه‌ای که در بحث دستگری سارقین، شاهد افزایش ۴۹ درصدی بودیم .
 
وی عنوان کرد: اقدام خوبی که با کمک استاندار و دستگاه‌های همکار از جمله سازمان تامین اجتماعی و نظام پزشکی انجام شد، بحث جمع‌آوری معتادین متهاجر بود و به واسطه این اقدام، نسبت به گذشته مواردی که سبب رنجش خاطر شهروندان و مسافران نوروزی بود برطرف شد و علاوه بر آن نسبت به درمان این افراد اقدام لازم صورت گرفته است .
 
فرمانده نیروی انتظامی استان یزد ادامه داد: در حوزه ترافیکی که حضرت آقا هم نسبت به کاهش تلفات و تلخی‌های آن تاکید کردند، همکاران ما در حوزه پلیس راه و راهور، موفق شدند با اقدامات برنامه‌ریزی شده، بیش از ۶۰ درصد تلفات را کاهش دهند و در حوزه برون شهری هم بالغ بر ۸۰ درصد کاهش تلفات را شاهد بودیم  و در این ایام تنها دو نفر در یک تصادف در استان فوت کردند و هیچ مورد مرگ دیگری در تصادفات یزد وجود نداشت .
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..