استقبال کودکان از فضای دوستدار کودک هلال احمر استان یزد در ایام نوروز/ استفاده بیش از ۱۷ هزار نفر تا هفتم فروردین از فضاهای دوستدار کودک

با سپری شدن نه روز از طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان یزد استقبال بالایی از فضای دوستدار کودک شده است.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: با گذشت نه روز از طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد شاهد استقبال خوب کودکان و نوجوانان از فضاهای دوستدار کودک بوده ایم.

وی گفت: کودکان و نوجوانان و خردسالان با مراجعه به این مکان ها، با اصول و اهداف هلال احمر آشنا شده و ناز طریق فعالیتهایی همچون نقاشی و بازی، فضایی دوست داشتنی و شاد را در مدت زمان کوتاهی که در این چادرها هستند تجربه می کنند و همچنین کارت همیار هلال در راستای پیشبرد طرح بهرفت برای کودکان و نوجوانان در این چادر ها صادر و به آنها تحویل داده خواهد شد.

میرحسینی بیان کرد هدف از برپایی فضای دوستدار کودک در ایام نوروز کمک به خانواده ها و مسافرین از طریق ایجاد فضایی امن و شاد برای کودکانشان بوده است. وی افزود  تا پایان روز هفتم  فروردین بیش از ۱۷ هزار  نفر از فضاهای دوستدار کودک بهره مند شدند.

وی بیان داشت : مسابقه نقاشی صلح و دوستی و همچنین مسابقه رنگ امیزی امدادی طراحی شده است که مسافرین با حضور در چادرهای فضای کودک میتوانند شرایط در مسابقه را بررسی و فرزندان خود را در این مسابقات شرکت دهند.

این مقام مسئول در پایان اشاره کرد: در این چادرها که فضای مورد نیاز فعالیت هنری کودکان آماده سازی گردیده است کودکان ونوجوانان با حضور در این چادرها اقدام به کشیدن نقاشی با موضوعات ایمنی در سفر ،سلامتی در مسافرت ها ،حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی ،حفاظت از آثار تاریخی ومیراث فرهنگی می نمایند .

 

بخش نظردهی بسته شده است..