مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تاکید کرد:

نقش مهم آموزش و اطلاع رسانی به موقع در کاهش خسارت حوادث و بلایای طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه استان یزد جزو استان های برتر و سرآمد در حوزه آموزش است، تاکید کرد: ‌آگاهی، اطلاع رسانی به موقع به مردم در زمان های بحرانی و ارتقای دانش عمومی نقش مهمی در کاهش خسارت های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی در استان دارد.

به گزارش یزدی نیوز نشست خبری "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرمانداران شهرستان های یزد و تفت و ‌مدیران کل دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اهالی رسانه در سالن کنفراس مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در این نشست گفت: می‌توانیم با آموزش‌های لازم خسارتها و تلفات ناشی از بحران ها را کاهش دهیم و از بسیاری حوادث خطرآفرین نیز جلوگیری کنیم.
"هادی هادی نسب" اطلاع رسانی به موقع به مردم را در پیشگیری از وقوع حوادث، بسیار مهم دانست و ادامه داد: مدیریت بحران استان تلاش ‌کرده است که اطلاعات صحیح را در اختیار رسانه ها قرار دهد تا از بروز نگرانی و برخی شایعات در فضای مجازی جلوگیری کند.
وی افزود: آموزش های بسیار خوبی در زمینه مواجه با بحران از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری ارائه شده و استان یزد جزو استان های برتر و ‌سرآمد در حوزه آموزش است؛ به طوری که در سال گذشته ۲۸۰ نفر از مدیران استان در دو دوره آموزشی غدیر ۳ و ‌مبشر با موضوع مدیریت بحران شرکت کردند.
هادی نسب ضمن قدردانی از مجموعه دستگاه‌های امدادی و عملیاتی استان، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با بهره گیری از ‌همه ظرفیت های خود در مهار سیلاب و روان آب ها و ارائه خدمت به مردم استفاده کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه خسارت های ناشی از سیل در استان یزد نسبت به سایر استان ها بسیار کمتر و با حضور میدانی مدیریت ارشد استان و مسئولان در حداقل مقدار ممکن بوده است، گفت: هنوز برآورد کاملی از این خسارت ها انجام نشده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارزیابی ها از سوی دستگاه‌های مربوطه در این زمینه انجام و اطلاع رسانی لازم خواهد شد.
هادی ‌نسب در پایان سخنان خود با تأکید بر ضرورت توجه مردم به دریافت اطلاعات و اخبار از منابع رسمی و رسانه های مجوزدار استان در زمان بروز حوادث، تصریح کرد: در روزهای اخیر به دنبال بارش ها و وجود سیلاب ها شایعاتی در رابطه با ورود سیل به یزد از سمت شهرستان تفت در برخی کانال ها و فضای مجازی منتشر گردیده که شایعات به وجود آمده در این مورد کاملا نادرست است و اساساً باید توجه داشت که آب سطح رودخانه تفت هیچگاه به سمت یزد سرازیر نمی شود.
گفتنی است در این نشست فرمانداران شهرستان های یزد و اشکذر و مدیران کل دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گزارشی از فعالیت ها در ارتباط با بارش های اخیر و مهار سیلاب ها در استان ارائه کردند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست بودند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..