کالاهای فاقد استاندارد در استان یزد جمع آوری می‌شوند

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با بیان اینکه تمامی شهروندان می‌توانند استاندارد یار باشند تصریح کرد: کالاهای فاقد استاندارد در استان یزد جمع آوری می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد حسین ماجدی اردکانی، مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با توجه به نزدیکی ایام نوروز و ضرورت اهتمام هر چه بیشتر در این زمینه اقدام به بازدید از فروشگاه‌های بزرگ عرضه و فروش کالای استان یزد کرد.

 
وی در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه این گشت‌های ویژه استاندارد به صورت همزمان با سراسر کشور، در استان یزد آغاز شده است اظهار داشت: این گشت‌ها از تاریخ ۱۵ اسفندماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
 
ماجدی اردکانی افزود: با توجه به حضور بیش از پیش مسافران و گردشگران نوروزی در استان یزد نیاز است که بیش از گذشته در راستای نظارت بر بازار و نمایشگاه‌های بهاره اقدامات لازم صورت گیرد.
 
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با اشاره به اینکه در ایام نوروز طبیعتاً مصرف مواد غذایی از سوی مردم بیش از گذشته است گفت: خط قرمز اداره کل استاندارد، سلامت و ایمنی مردم در مصرف و استفاده از تمامی محصولات مشمول استاندارد است که سعی داریم با جدیت کامل، این بازدیدها را در سطح استان ادامه دهیم.
 
وی با بیان اینکه طرح گشت‌های ویژه استاندارد در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان است اضافه کرد: این طرح به صورت یک ماهه و با حضور شرکت‌های بازرسی همکار استاندارد استان انجام می‌شود.
 
ماجدی اردکانی خاطرنشان کرد: بازدید و نظارت بر مراکز عرضه، میدان‌های میوه‌ و تره‌بار و نمایشگاه‌های بهاره استان در نیمه دوم اسفندماه به واسطه خرید بیشتر مردم از سوی اداره استاندارد صورت می‌گیرد و در این بازدیدها از تخلفی مشاهده شد اقدام به توقیف و جمع آوری آن محصول و کالا می‌کنند و همچنین به صورت تصادفی از برخی کالاها نمونه برداری انجام می‌گیرد تا بتوانند نظارت بیشتر و بهتری را اعمال کنند.
 
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با بیان اینکه تمامی شهروندان یزدی می‌توانند استاندارد یار باشند تصریح کرد: آنها با مشاهده هر گونه تخلف و عدم رعایت استاندارد از سوی فروشندگان می‌توانند مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۱۷ اطلاع دهند و یا کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک و یا از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس www.isiri.gov.ir اقدام کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..