استاندار یزد:

برای تحقق شاخص های حکمرانی خوب از ظرفیت کانون های تفکر دانشگاه استفاده می کنیم/ هدایت پایان نامه های دانشگاهی به سمت محورهای توسعه ‌استان

استاندار یزد در نشست هم اندیشی با کانون‌های تفکر دانشگاه یزد، مبنای اصلی حکمرانی خوب را مشارکت دولت با بخش خصوصی و جامعه دانست و گفت: برای تحقق شاخص‌های حکمرانی خوب باید از ظرفیت کانون های تفکر دانشگاه استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوز"محمدعلی طالبی" استاندار یزد در نشست هم اندیشی با کانون های تفکر دانشگاه یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، ‌بیان کرد: برای حرکت در مسیر رویکردهای محوری توسعه استان، به شدت به اتاق فکرهایی که بتوانند ما را در مسیر حل مسائل و موضوعات مرتبط با مدیریت استان همراهی کنند، نیازمندیم.

‌وی ادامه داد: بر این مسئله اتفاق نظر داریم که تصمیمات کلانی که به سرنوشت استان و جامعه گره خورده را به منظور دستیابی به راه حلهای علمی و واقع گرایانه با کانونهای تفکر دانشگاه به اشتراک نظر بگذاریم.
طالبی یکی از مبناهای اصلی حکمرانی خوب را مشارکت دولت با بخش خصوصی و جامعه دانست و افزود: برای اینکه به سطح مناسبی از  حکمرانی خوب دست یابیم باید از نظر نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه بهره‌مند شویم.
عالی ترین مقام اجرایی استان به اهمیت تشکل کانون‌های تفکر دانشگاه در استان اشاره و عنوان کرد: کانون‌های تفکر دانشگاه یزد فرصتی است تا با ارزیابی ظرفیت این کانون‌ها  مسائلی که با اولویت‌های ما در استان منطبق بوده و قصد داریم تا به عنوان راهبرد آن را دنبال کنیم را با آنها به اشتراک بگذاریم و از پتانسیل علمی و پژوهشی آنها در این راستا بهره مند شویم.
وی با اشاره به اینکه بحث آب، شهر هوشمند، سلامت اجتماعی و توسعه گردشگری از جمله اولویت‌های مهم ما در استان یزد است، گفت: یکی از مجموعه‌ها و کانون‌هایی که می‌توانند در راستای رشد و توسعه اهداف مورد نظر ما در استان نقش تاثیرگذاری داشته باشند، کانون‌های تفکر دانشگاه یزد هستند.
استاندار یزد با انتقاد از وجود برخی بیگانگی های دانشگاه با جامعه ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که سال‌ها نسبت به آن بی‌توجه بودیم این بود که چرا پایان نامه ها به سمت موضوعات بررسی مسائل و مشکلات مبتلابه استان یزد سوق داده نمی‌شود؟
طالبی افزود: علیرغم صرف انرژی، وقت و هزینه دانشجو، استاد و دانشگاه، گره‌ای از مشکلات استان با این پایان نامه‌ها باز نمی‌شود و به این خاطر است که این پایان نامه ها نسبتی با واقعیتهای استان ندارند.‌
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: نشست امروز، مرا به این نتیجه رساند که می‌توانیم در راستای توسعه هر چه بهتر استان، کانون‌های تفکر دانشگاه را محور قرار دهیم و پل ارتباطی مستمر و موثری میان نهادهای تصمیم گیر در استان و این کانون‌ها برقرار کنیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود یادآور شد: نکته‌ای که باید برای سال آینده در نظر گرفته شود این است که اولویت‌های خود را در کانون‌های تفکر مشخص کنیم، آنها را با برنامه‌های اجرایی مرتبط و ساختارهای اداری که وظایف مشابه دارند منطبق کنیم و از دستگاه‌ها بخواهیم که برنامه های خود را با کانون‌های تفکر ‌مطرح و خروجی این هم اندیشی ملاک عمل مشترک دستگاه های اجرایی استان و کانون‌های تفکر باشد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..