بازدید استاندار یزد از پروژه های گردشگری و صنعتی شهرستان ابرکوه

استاندار یزد در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان ابرکوه از دو پروژه در حوزه "گردشگری" و "صنعتی و تولیدی" این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش یزدی نیوز"محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، در ادامه سفر به شهرستان ابرکوه به همراه امام جمعه و فرماندار این شهرستان، از "پروژه دهکده توریستی تیجرد" و "واحد تولیدی فرآورده های لبنی" در شهرک صنعتی ابرکوه بازدید کردند.

استاندار یزد پس از بازدید از این پروژه ها در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز یزد به ظرفیت های شهرستان ابرکوه در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است.
طالبی ادامه داد: شهرستان ابرکوه به لحاظ موقعیت جغرافیایی، وجود آثار تاریخی بسیار خوب و جاذبه‌های گردشگری می‌تواند از قطب های مهم استان در حوزه گردشگری و رونق اقتصادی باشد.
وی به وجود پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان اشاره کرد و افزود: لازم است با استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی و مشارکت بخش خصوصی با توجه به محدودیت منابع دولتی برای اتمام این پروژه ها گام برداریم.
استاندار یزد‌ اظهار امیدواری کرد: با سرمایه گذاری خوب بخش خصوصی در حوزه های مختلف شهرستان ابرکوه به ویژه حوزه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار، شاهد توسعه روزافزون ابرکوه باشیم.
طالبی همچنین وجود دهکده توریستی تیجرد در این شهرستان را برای گردشگران خارجی و داخلی جذاب دانست و گفت: از نکات حائز اهمیت این مرکز اقامتی و تفریحی لحاظ ویژگی های سنتی استان و شهرستان در طراحی آن است.
‌گفتنی است دهکده توریستی تیجرد که قدمت آن به دوره قاجاریه برمی‌گردد به مساحت ۱۵۰ هکتار، با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۱۰ میلیارد تومان درحال احداث است که برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..