استاندار یزد عنوان کرد:

تدوین برنامه راهبردی استان با هدف جهت دهی به مسیر اشتغال /رصد فرآیند اشتغالزایی بر مبنای بانک اطلاعاتی به روز

استاندار یزد در کارگروه اشتغال با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی با هدف جهت دهی به مسیر اشتغال گفت:مدیریت هوشمندانه تسهیلات و رصد فرآیند اشتغالزایی در استان بر مبنای تهیه بانک اطلاعاتی به روز صورت گیرد.

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد در کارگروه اشتغال استان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد با تاکید بر توجه فرمانداران به  تحقق سهم اعتبارات شهرستانی بیان کرد:دستگاه های اجرایی  اعتبارات ملی را با جدیت دنبال کنند و در رابطه با سهم اعتباری استان از طریق وزارت خانه های زیربط  نیز اقدام و گزارش آن را ارائه نمایند.

«محمدعلی طالبی» افزود: انتظار می رود در موضوع طرح کارورزی، دستگاه های اجرایی به شکل جدی تر ورود کنند و  با اطلاع رسانی مناسب و انجام اقدامات موثر در این زمینه به افزایش سهم ده درصدی استان در این طرح کمک نمایند.
"طالبی" خاطرنشان کرد: اولویت حوزه اشتغال استان در سال آینده توجه به  حفظ اشتغال موجود است و ضروریست با انجام حمایت های لازم، رفع موانع تولید و تامین سرمایه در گردش، این مسیر را تسهیل نماییم. 
استاندار یزد اظهارداشت: لازم است جهت دهی بخشی از تسهیلات بانکی در جهت رونق کسب و کارهای جدید، واحدهای دانش بنیان و خدمات برتر از جمله گردشگری و دیگر زمینه هایی که می تواند ارزش افزوده  خوبی برای استان ایجاد کند مورد توجه قرار گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، طرحی از سوی دانشگاه یزد با عنوان « فرصت کاری» ارائه شد که زمینه آشنایی دانشجویان با اشتغال در واحدهای مختلف اداری ، صنعتی و بخش خصوصی را فراهم می آورد و کارگروه اشتغال باید برای اجرایی شدن این موضوع زمینه سازی کند.
وی یادآور شد: در ابتدای سال آینده جلسه ای با محوریت معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی برای ساماندهی اشتغال اتباع بیگانه و برخورد با واحدهایی که بر خلاف برنامه استان در این خصوص حرکت می کنند برگزار خواهد شد  و  حمایت های صورت گرفته از طرحهایی که  به سمت تحقق رویکرد اشتغال آفرینی حرکت نمی کنند، پایان می یابد.
"طالبی" ضمن تاکید بر ارزیابی وضعیت اشتغال استان افزود : ضروریست حمایت ها و تسهیلات به سمتی هدایت شود که برای نیروی بومی به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی اشتغال به همراه داشته باشد و تخصیص زمین و تسهیلات متناسب با اولویت های اشتغال استان و به صورت هوشمندانه برنامه ریزی و تدبیر شود.
استاندار یزد اظهار داشت: برای رصد مداوم و ارزیابی روند اشتغال در استان بانک اطلاعاتی بروز از وضعیت فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی تهیه و ملاک ارزیابی عملکرد در زمینه ایجاد شغل قرار گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: در این راستا دفاتر کاریابی و واحدهای مشاوره به صورت فعال عمل کنند و جشنواره هایی برای شناسایی ایده های برتر حوزه اشتغال و تشویق نگاه  کارآفرینی در سطح استان هدف گذاری و برگزار شود.
"طالبی" در پایان بر اعلام برنامه تمام دستگاه اجرایی استان با موضوع اشتغال تا پایان سال تاکید کرد و گفت: برنامه ای راهبردی و اجرایی برای سال آینده لازم است که محل رجوع و ارزیابی وضعیت اشتغال قرار گیرد تا بتوانیم در کنار یکدیگر  و غلبه بر شرایط سختی که پیش رو داریم در حوزه اشتغال قدم های اساسی و خوبی برداریم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..