باز بودن کتابخانه‌های استان یزد در نوروز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد: همه کتابخانه‌های عمومی استان در روز‌های پنجم تا یازدهم فروردین ماه ۹۸ باز هستند.

به گزارش یزدی نیوزرقیه دوست فاطمی ها در پنجمین نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد افزود: بر اساس بخشنامه نهاد، در صورتی که همکاران هر یک از کتابخانه‌ها تمایلی به استفاده از مرخصی در این ایام نداشته باشند، کتابخانه‌های دو شیفت موظفند در هر دو نوبت صبح و عصر به ارائه خدمات به مردم استان بپردازند.

 
وی گفت: برگزاری موفق جشنواره کتابخوانی رضوی و رشد چشمگیر مشارکت مردم از مهم‌ترین اقداماتی بود که در سال۹۷ با همت همه همکاران به نتایج ارزشمندی انجامید.
 
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال۹۸ بیان داشت:کسب این عنوان ارزشمند حاصل همکاری و تعامل همه دستگاه‌های فرهنگی استان و به ویژه تلاش همکاران کتابدار یزد بود که با اجرای برنامه‌های فرهنگی و خلاقانه، به این انتخاب کمک کردند.
 
دوست فاطمی‌ها افزود: البته اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای سال۹۸ که یزد به عنوان پایتخت کتاب معرفی شده است نیز برنامه‌های متعددی خواهد داشت که از مهم‌ترین اقدامات در این خصوص، افتتاح کتابخانه‌ مرکزی یزد با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی در این سال خواهد بود.
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نخستین دوره جشنواره قصه‌گویی نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و همت همکاران قصه‌گو، ۱۵کتابدار از استان یزد و ۵قصه‌گوی یزدی بخش آزاد به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه‌ یافتند و در این مرحله نیز ۳قصه‌گوی یزدی موفق به راهیابی به مرحله کشوری جشنواره شدند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری موفق طرح «کتابخانه‌گردی» در استان خبر داد و گفت: در دومین سال از اجرای طرح ملی کتابخانه‌گردی، روز ۱۸ اسفند شاهد حضور چشمگیر مردم و مسئولان در کتابخانه‌های منتخب استان در سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی بودیم که این امر حاصل پیگیری و همت رؤسای کتابخانه‌های شهرستان‌ها برای دعوت از مردم، مسئولان و فرهیختگان بود.
 
حامد عطارها، معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد نیز در این نشست با برشمردن اتفاقات مثبتی که در سال۹۷ در کتابخانه‌های سراسر استان رخ داد، بیان داشت: در سال جاری شاهد ادامه روند بهسازی و عملیات عمرانی در برخی کتابخانه‌های استان بودیم که از مهم‌ترین این اقدامات، بهسازی بخش کودک، سالن‌ مطالعه و بخش امانت کتابخانه عمومی امام علی(ع) به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه شهرستان یزد بود.
 
وی همچنین به سفر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی به استان یزد در سال۹۷ اشاره و تصریح کرد: در این سفر، موضوع تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی یزد به طور جدی پیگیری شد و براساس توافقات صورت گرفته، کتابخانه برای تکمیل و بهره‌برداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شد.
 
در ادامه جلسه نیز معاون اداری مالی و کارشناسان فرهنگی، روابط عمومی، حراست، امور کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها به بیان موارد تخصصی حوزه کاری خود پرداختند و به سئوالات رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها پاسخ گفتند.
 
استان یزد ۱۱۱باب کتابخانه و صدهزار عضو کتابخوان دارد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..