تعامل بین دانشگاه ودستگاه قضا امری ضروری

معاون فرهنگی دادگستری کل استان : تعامل در همه برنامه های دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی و قضایی ضروری بوده و باید گام های اساسی در این زمینه برداشته شود.

به گزارش یزدی نیوز،محمدرضا عرشیان در نشست با معاون پژوهشی دانشگاه آزاد و اعضای هیئت علمی این دانشگاه، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتباط تگاتنگ دستگاه های علمی، پژوهشی، اجرایی و قضایی گفت: در این راستا سیاست قوه قضاییه بر تعامل قانونمند و هدفمند بین دانشگاه و دستگاه قضایی است و این موضوع مورد حمایت رئیس کل دادگستری استان یزد نیز است.

 
وی سلامتی، کارآمدی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه را هدف مشترک دانشگاهیان، اساتید و دستگاه قضایی دانست و اظهار داشت: تلاش همه ما در جهت ارتقاء کارآمدی و سلامتی اجتماع و تحقق یک جامعه امن، آرام و مطلوب است.
 
معاون فرهنگی دادگستری  بیان داشت: امروزه آسیب هایی که متوجه کشورمان شده ، جامعه را کم و بیش دچار اختلال کرده و در این خصوص، تحقیق و بررسی هایی که بعمل آمده این است که این آسیب ها از جمله دعاوی خانواده ناشی از عدم ارتباط یا ضعف ارتباط بوده که این جزء مسائل مهم در جامعه ما محسوب و باید در جهت رفع آنها تلاش های بسیار صورت گیرد.
 
این مقام قضایی با یادآوری اهتمام قوه قضائیه در خصوص تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی ابراز داشت: باید برنامه هایی جهت ارتباط بیشتر بین دستگاه قضایی و دانشگاه ها تدوین شود.
 
 عرشیان در این نشست که با حضور رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین جعفری رییس کانون وکلاء صورت گرفته بود در خصوص راههای ارتباط بیشتر و تشریک مساعی، استفاده ظرفیت های مشترک، مشارکت دانشجویان در طرح های تحقیقاتی و علمی، ارائه پایان نامه مرتبط با دستگاه قضائی و راه های مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی بحث و تبادل نظر صورت گرفت
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..