مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد:

۲۳۱ گلزار شهدا در یزد ساماندهی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از ساماندهی ۲۳۱ گلزار شهدا در سطح استان خبر داد و گفت: ۲۴ گلزار نیز هم اکنون در دست ساماندهی است.

به گزارش یزدی نیوزاحمد ابراهیمی در نشست خبری با اشاره به اینکه ۲۲ اسفند به نام شهدا نامگذاری شده است، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم بنیاد شهید، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا اهتمام جدی داریم.

 
وی عنوان کرد: اشاعه فرهنگ ایثار، شهادت را می‌توان به عنوان عامل پیروزی انقلاب تلقی کرد و از سرمایه‌های اجتماعی مانند عدالت، از خودگذشتگی و… محافظت کرد.
 
ابراهیمی بیان کرد: همچنین شهادت ضامن امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی و یک محرک برای پیشرفت در حوزه‌های علمی، موشکی، هسته‌ای و … است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد با اشاره به برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های گرامیداشت شهدا خاطرنشان کرد: تاکنون در استان یزد بالغ بر ۲ هزار یادواره با همراهی سپاه، بسیج، فرمانداری و … برگزار شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت گلزار شهدا عنوان کرد: در حال حاضر ۳۲۷ گلزار شهدا در استان یزد وجود دارد که ۲۳۱ مورد آن ساماندهی شده و ۲۴ مورد آن در دست اقدام است.
 
ابراهیمی همچنین با اشاره به اجرای طرح سپاس در استان یزد افزود: با عنایت به فرمایشات رهبری برای دیدار با خانواده شهدا، ۳۰۰ هزار دیدار در کل کشور صورت گرفته که بالغ بر ۷ هزار مورد آن در یزد اتفاق افتاده است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد با اشاره به فعالیت هیئت جانبازان در استان اظهار داشت: هیئت جانبازان نخاعی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مسابقات، دعای توسل و… توانسته قدمی را برای حمایت از این ایثارگران بردارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از نرم افزار جامع شهدای استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: این نرم افزار شامل وصیت نامه، زندگی نامه، محل شهادت و عملیات انجام شده توسط شهید است که علاقمندان می‌توانند آن را از برنامه بازار دانلود کنند.
 
ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا بیان کرد: در زمینه مسابقات قرآنی سه عنوان برتر و در زمینه مسابقات ورزشی پنج عنوان برتر در سال جاری کسب شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..