استاندار یزد:

‌شهر جهانی یزد را با زبان هنر به دنیا معرفی کنیم/ ضرورت حمایت از استعدادهای هنری استان

استاندار یزد در نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه یزد با بیان اینکه لازم است شهر یزد را به عنوان میراث جهانی با زبان هنر به مردم دنیا معرفی کنیم، ‌بر ضرورت حمایت از استعدادهای هنری یزد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز"محمدعلی طالبی" ‌استاندار یزد در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه شهرهای میراث جهانی که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد، ‌گفت: برگزاری جشنواره‌ها موجب رشد، کمال و تعالی هنرمندان استان می‌شود و برگزاری این جشنواره نیز علاوه بر ایجاد فضایی جدید برای خلق آثار هنری، یزد را به عنوان شهر میراث جهانی به مخاطبان بسیاری در جهان معرفی خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز با کمک هنر توانسته‌ایم به صورت بهتر و ویژه ای یزد را به جهان معرفی کنیم و این یک فرصت بسیار خوب است که باید به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.
طالبی افزود: باید با ایجاد ظرفیت‌های لازم و حمایت مسئولان در بخش‌های مختلف، بسترهای موفقیت ‌ هنرمندان استان فراهم شود.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت "نرگس آبیار" به عنوان هنرمند یزدی در عرصه کارگردانی، نویسندگی و فیلم سازی، ‌خاطرنشان کرد: با تلاش و جدیت و با زبان هنر می‌توان نام یزد را نه تنها در کشور بلکه در جهان پر آوازه کرد.
وی ادامه داد: در استان یزد چنین استعدادهایی بسیار داریم که اگر زمینه لازم برای آنها فراهم شود و مسئولان در بخش‌های مختلف از آنها حمایت‌های لازم را به عمل آورند، می‌توانند درخشش بسیاری در دنیا داشته باشند.
عالی ترین مقام اجرایی استان، یزد را میراث نیاکان و پیشینیان ‌ این خطه از کویر خواند و افزود: باید در حفظ این میراث تمام تلاش خود را به کار گیریم زیرا یزد و آثار به جای مانده از گذشتگان ما در این شهر، بخشی از هویت ما محسوب می‌شود.
طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر نشان دادن میراث جهانی یزد به تمام دنیا، باید در اشاعه فرهنگ و علم این استان نیز اهتمام نمود.
گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..