خیران ۴۰۰ میلیارد ریال برای مدرسه‌سازی در یزد هزینه کردند

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌‌ساز استان یزد از جذب ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخت مدرسه از خیرین مدرسه ساز استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزامیرحسین رادمنش با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز حدود ۲۰ سال پیش تشکیل شده و یک نهاد مردمی محسوب می‌شود اضهار داشت: میانگین احداث فضاهای آموزشی و پرورشی که توسط خیرین ساخته می‌شود در کشور ۲۰ درصد است که در استان یزد این رقم به ۳۵ درصد می‌رسد.

 
وی افزود:  هدف این مجمع جذب و هدایت کمک‌های خرین جهت ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ورزشی آموزش و پرورش است؛ همچنین تکریم و نکوداشت خیرین مدرسه‌ساز نیز از وظایف مهم این مجمع شناخته می‌شود.
 
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌‌ساز یزد با اشاره به اعضای این مجمع خاطرنشان کرد: دو هزار و ۲۰۰ نفر خیر اعم از افراد حقیقی یا حقوقی در امر مقدس مدرسه‌سازی همکاری نموده‌اند که هم‌اکنون حدود ۹۰ پروژه خیری در حال اجرا داریم.
 
رادمنش ۲۵ سال صدرنشینی در کنکور را افتخاری برای استان یزد دانست و گفت: دانش‌آموزان یزدی با تلاش‌های خود ۲۵سال صدر‌نشینی را برای استان یزد رقم زدند که بخشی از آن افتخار نتیجه داشتن فضاهای آموزشی مناسب که زیر ساخت‌های آن توسط خیرین انجام شده است.
 
وی با اشاره به همت مجمع خیرین مدرسه‌ساز برای جذب بودجه خیری عنوان کرد: خیرین مدسه‌ساز مشارکت خوبی را در عرصه ساخت مدارس و فضا‌های آموزشی و پرورشی داشته‌اند به طوری که از ابتدای سال ۹۴ تا کنون حدود ۱۴۸ میلیارد تومان جذب شده است.
 
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌‌ساز یزد با بیان اینکه ۳۰ درصد از فضا‌های آموزشی موجود در استان غیراستاندارد است افزود: در سال ۹۷  با تلاش‌های خیرین در حدود ۴۰ میلیارد تومان در قالب ۲۹ پروژه از قبیل ساخت فضا‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی هزینه شده است.
 
رادمنش با اشاره به وجود برخی از مشکلات و چالش‌های موجود در گسترش فضاهای آموزشی خاطرنشان کرد: مهاجرت از استان‌های مجاور و همچنین از روستا‌ها و شهر‌های دیگر استان به مرکز استان یزد از معضلات به وجود آمده است که موجب نیاز بیشتر به فضای آموزش در یزد می‌شود.
 
وی فرسوده بودن ساختمان‌ها و تجهیزات هنرستان‌های فنی و مدارس را از دیگر مشکلات این مجمع دانست و ادامه داد: لزوم ساخت مدارس جدید در شهرک‌های مسکونی جدید و حاشیه شهر و فقدان سالن‌های ورزشی و کانون‌های فرهنگی تربتی خصوصا برای دختران دانش‌آموز از چالش‌های پیش‌رو است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..