استان یزد رتبه اول کاهش تلفات جاده‌ای برون شهری کشور

کنترل نامحسوس در سفر‌های نوروزی و تابستانی، رسیدگی به موتورسیکلت سواران متخلف و پیگیری موضوع حمل و نقل ریلی حومه استان، از مهمترین اقدامات شورای هماهنگی ترافیک استان یزد اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از رتبه اول استان یزد در کاهش تلفات جاده‌ای برون شهری کشور خبر داد.

محسن صادقیان در نشستی با اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان و کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح جاده‌ای از رتبه اول استان یزد در کاهش تلفات جاده‌ای برون شهری در کشور خبر داد و گفت: این رتبه نشان از همکاری بین دستگاه‌های خدمات رسان در استان است که در کل جایگاه دوم کاهش تلفات جاده‌ای کشور را داریم.
وی با اشاره به سه هزار و ۴۲۳تصادف در ۱۰ماهه سال۹۷ افزود: از سال ۸۲تا۹۶ پنج هزار و ۳۰۱تصادف رانندگی در استان داشتیم که معادل سقوط ۳۵هواپیمای مسافری است که از این تعداد ۸۱هزار و ۱۷۳نفر مصدوم شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تعداد متوفیان راه‌های درونشهری و برون شهری استان در ۱۰ماهه سالجاری را ۱۸۹نفر اعلام کرد و گفت: ۴۶نفر در جاده درونشهری و ۱۲۵نفر در جاده‌های برونشهری تصادف کرده اند.
صادقیان۹۰درصد از تلفات شهر یزد ۱۰ماهه سالجاری را به عابر پیاده و موتورسواران نسبت داد و گفت: ۳۰مورد عابرپیاده و ۴۸نفر موتور سوار را شامل می‌شود.
وی طرح کنترل نا محسوس در سفر‌های نوروزی و تابستانی، رسیدگی به موتورسیکلت سواران متخلف در قالب دستوالعمل ساماندهی، پیگیری موضوع حمل و نقلریلی حومه استان، مسیر ویژه دوچرخه، ارامسازی و ایمن سازی معابر سطح شهر، حصور و نطارت بر عملکرد جلسات شورای ترافیک شهرستان‌ها را از مهمترین اقدامات شورای هماهنگی ترافیک استان یزد بر شمرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد به تامین پارکینگ‌های موقت در سطح شهر، پاکسازی ورودی‌های شهر‌ها، اصلاح شیب شیروانی ها و آشکارسازی مناطق حادثه خیز در طول راه‌ها قبل از شروع سال جدید تاکید کرد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..