برگزاری مسابقات دانشجویی طراحی مهندسی و هنری پارچه و پوشاک

مسابقات ملی طراحی مهندسی و هنری پارچه و پوشاک با حضور ۶۷ نفر از ۱۲ دانشگاه سراسر کشور درحال برگزاری است.

به گزارش یزدی نیوزمسئول برگزاری این دوره از مسابقات  گفت: این مسابقات ملی در قالب ۳۶ تیم  در سه بخش طراحی بافت پارچه، چاپ و لباس در دانشگاه یزد درحال برگزاری است و دانشجویان  به شکل گروهی به رقابت می‌پردازند.

 
محمدجواد عبقری  افزود: به منظور ارزیابی طرح های ارائه شده، داوری ها در دو مرحله و با بهره گیری از داوران مجرب علمی و صنعتی انجام خواهد شد و نهایتا به گروه های ممتاز و برگزیده در هر بخش جوایز ارزنده ای اهدا می گردد.
 
 وی ، هدف از برگزاری این مسابقات را تسهیل ارتباط صنعت و دانشگاه و توانمند سازی دانشجویان، آشنایی بیشتر دانشجویان طراح و صنعتگران با طرح های ارائه شده، کاربردی کردن طرح ها و استفاده از آنها در صنعت، ارتقای سطح کیفی طرح های پارچه و چاپ،  عنوان کرد.
 
مسئول برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: برگزاری مسابقات و نمایشگاه طراحی بافت پارچه، چاپ و لباس گامی است موثر، تا با برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه این مهم را تسهیل بخشد و راه را برای آنها هموار سازد.
 
 عبقری ابراز امیدواری کرد: در این دوره از مسابقات سعی شده تا باتجمیع ایده‌های طراحان در هر سه بخش طراحی بافت پارچه، چاپ پارچه و طراحی لباس نهایتا به پوششی متناسب با الگوهای اسلامی و ایرانی و نیز برگرفته از سنتهای این شهر تاریخی دست یابیم.
 
قرار است در هر بخش از این مسابقات گروه های برتر هر بخش مشخص وتجلیل شوند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..