رئیس منابع طبیعی مهریز خبر داد:

زمین‌خواری چالش عمده شهرستان مهریز در حوزه منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهریز گفت: زمین‌خواری به ویژه در مناطق ییلاقی یکی از چالش‌های مهم مهریز در حوزه منابع طبیعی است.

به گزارش یزدی نیوزعلی باقری با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی از اجرای هفت برنامه ویژه منابع طبیعی در شهرستان مهریز خبر داد و اظهار داشت: در روز درختکاری به ازای هر نفر پنج اصله نهال در بین شهروندان توزیع می‌شود.

 
وی عنوان کرد: این نهال‌ها از نوع زبان گنجشک، سنجد تلخ و شیرین و اقاقیا است که کشت آن با نظارت کارشناسان منابع طبیعی انجام می‌شود.
 
باقری ادامه داد: ۱۰ هزار اصله نهال در ادارات، مدارس و میعادگاه نمازجمعه شهرستان مهریز توزیع می‌شود همچنین از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر در اداره منابع طبیعی مهریز، توزیع نهال رایگان بین شهروندان انجام می‌شود.
 
وی، غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با مسئولان و ائمه جماعات، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری و تنیس روی میز، دیدار با خانواده‌های شهدا جانبازان و مستمندان و … را نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته منابع طبیعی برشمرد.
 
باقری ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۱۰ همیار طبیعت با آموزش‌های لازم کارت همیار طبیعت را دریافت کردند و برای ۱۰۰ نفر دیگر نیز اقدامات لازم انجام شده است.
 
وی همچنین یادآور شد: با اعتبار ملی ۷۰۰ میلیون تومان، ۱۰۰ هکتار از اراضی میانکوه کپه کاری بادام زمینی انجام شده است.
 
باقری همچنین بهره‌برداران منابع طبیعی را هزار و ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: در مجموع ۶۸ هزار و ۳۱۲ هزار دام در مراتع این شهرستان چرا می‌کنند.
 
وی، اصلی‌ترین چالش منابع طبیعی مهریز را مبارزه با زمین خواران اعلام کرد و گفت: شهروندان مهریزی از طریق تلفن رایگان و گویای ۱۵۰۴ گزارش‌های خود را در این زمینه با مأموران حفاظت از منابع طبیعی در میان بگذارند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..