مراسم روز درختکاری در مجتمع کاریزلند یزد

استاندار یزد گفت: سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در یزد ۱۳ مترمربع است که این سرانه با استاندارد و متوسط کشوری که ۲۵ متر مربع است، فاصله زیادی دارد و لازم است سرانه فضای سبز در استان یزد افزایش یابد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایلنا، محمدعلی طالبی امروز در در مراسم روز درختکاری که در مجتمع کاریزلند یزد برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه همه به اهمیت روز درختکاری واقف هستیم و امروز درختکاری به عنوان یک فرهنگ ملی و مذهبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود.

 
وی بیان کرد: لازم است فرهنگ درختکاری در جامعه ترویج یابد و با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع آب استان داریم، استان یزد به نمونه‌ای برای استفاده بهینه از آب در موضوع درختکاری تبدیل شود.
 
طالبی با اشاره به سرانه فضای سبز در استان یزد افزود: در استان یزد سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۱۳ مترمربع است که این سرانه با استاندارد و متوسط کشوری که ۲۵ متر مربع است، فاصله زیادی دارد و لازم است سرانه فضای سبز در استان یزد افزایش یابد.
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در تأمین منابع آب داریم باید از پساب، صرفه جویی‌های خانگی و بازتولید آب برای برنامه‌های درختکاری استفاده کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه لازم است در آینده در اطراف شهر یزد یک کمربند سبز مناسب داشته باشیم، از معاون عمرانی استانداری یزد خواست به طور جدی بحث واگذاری زمین در محدوده کمربند سبز یزد را پیگیری کرده و اگر واگذاری‌هایی در این رابطه در دست انجام است؛ این واگذاری‌ها را متوقف کند.
 
همچنین در این مراسم مدیرکل منابع طبیعی استان یزد از توزیع ۳۰۰ هزار اصله درخت بین مردم یزد خبر داد.
 
محمدرضا آخوندی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مراسم روز درختکاری در طرح کمربند سبز یزد اجرا شد، عنوان کرد: این مراسم امسال در مجتمع کاریزلند برگزار شده و حفظ و نگهداری نهال‌های کاشته شده بر عهده این مجموعه خواهد بود.
 
وی از توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال رایگان شامل گونه‌های سازگار با منطقه از جمله سرو، کاج، اقاقیا، سنجد زینتی، سنجد شیرین و تلخ در استان خبر داد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ادامه داد: امسال همچنین تعداد زیادی نهال‌های گلدانی در بین مردم یزد توزیع شد و توزیع این نهال‌ها رویکرد منابع طبیعی استان یزد در فصل درختکاری خواهد بود.
 
غلامرضا پورفلاح، مدیرعامل کاریزلند نیز در این مراسم با اشاره به روند فعالیت این مجموعه سبز در کشور، تاکید کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت دو هزار هکتار به صورت یک مجموع هسبز و هوشمند در حال ساخت است و آب مجموعه نیز از پساب فاضلاب یزد تامین می شود.
 
در این مراسم بصورت نمادین، آبیاری توسط کوزه که خود نماد قناعت یزدی ها است، انجام شد.
 
کلنگ‌زنی بلندترین رستوران هوایی کشور در یزد
 
در حاشیه مراسم درختکاری، استاندار و نماینده مجلس و سایر مسئولان استان، کلنگ احداث اولین و بلندترین رستوران هوایی کشور را با نام رستوران هوایی کاریزلند به زمین زدند.
 
این رستوران در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر در ارتفاع ۵۰ متری از سطح زمین به صورت معلق ساخته خواهد. این رستوران به صورت تمام شیشه ای با ظرفیت صدنفر اشتغالزایی با نماد بادگیر به زودی ساخته می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..