مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد خبر داد:

برگزاری اولین همایش بین‌المللی«مدرسه ایرانی، معماری ایرانی»در یزد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از برگزاری هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و نخستین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی» در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز  محمدرضا عارفی در نشست خبری هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و اولین همایش بین المللی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم اداره نوسازی مدارس استان یزد تقسیم عادلانه اعتبارات برای تمامی مدارس به ویژه مناطق محروم است.

 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به افزایش سطح اعتبارات نوسازی عنوان کرد: نسبت به سال‌های گذشته، از رشد ۶.۲ درصدی برخوردار بودیم و میزان اعتبارات نوسازی مدارس در استان یزد در سال گذشته ۷۶۰ میلیارد ریال بوده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از پروژه‌های ناتمام در سطح استان یزد خبر داد و بیان کرد: ۲۴۶ پروژه نیمه تمام در سطح استان شناسایی شده که از این میزان ۱۰۰ پروژه در سال ۹۷ تحویل می شود و ۱۴۶ پروژه نیمه تمام دیگر با دریافت اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در آینده تکمیل و تحویل داده خواهد شد.
 
عارفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحویل زیربناهای پروژه‌های نوسازی مدارس بیان کرد: ۲۵هزار و ۸۶۷ مترمربع فضای آموزشی در سال گذشته و ۵۹ هزار و ۵۰۱ مترمربع در مهرماه و دی‌ماه امسال تحویل داده شده که در این زمینه شاهد رشد ۲.۵ درصدی نسبت به سال گذشته بوده ایم.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد ادامه داد: همچنین ۱۲۰ هزار مترمربع آسفالت، ۱۱۰ هزار مترمربع ایزوگام و ۱۵ هزار مترمربع زیرسازی برای نخستین بار در مدارس سطح استان صورت گرفته است.
 
وی همچنین با اشاره به تخریب، مقاوم سازی، تجهیز و … مدارس خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار عدد از رادیاتورهای فرسوده تعویض شده، ۲۵۰ مدرسه در سطح استان تخریب و مقاوم سازی شده و ۲ هزار و ۵۰ مدرسه نیز به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده است.
 
عارفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و اولین همایش بین المللی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی عنوان کرد: امسال برای اولین بار این همایش خارج از تهران و به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد یادآور شد: هدف از برگزاری این همایش، احیای معماری ایرانی در فضای آموزشی کشور به عنوان یک میراث ماندگار برای نسل‌های آینده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..