معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد خبر داد:

اجرای هفتمین مرحله طرح ملی دادرس در بیش از ۷۶ آموزشگاه استان / آموزش بیش از ۳۱۰۰ دانش آموز

معاون امور جوانان از آغاز هفتمین مرحله مقدماتی المپیاد طرح ملی دادرس در بیش از 76 آموزشگاه استان یزد و اموزش بیش از 3100 دانش آموز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز  به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد طرح "دادرس" را از موثرترین طرح های ملی مشترک بین سازمان جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش عنوان کرد و بیان داشت: این طرح با هدف تبیین و تقویت خودامدادی و دگرامدادی در بین دانش آموزان پایه هشتم اجرا می گردد.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد گفت : این طرح از مهرماه سال ۹۷ در مدارس استان یزد اجرا که در این طرح  دانش‌آموزان توسط مربیان با هشت مهارت مربوط به کمک‌های اولیه از قبیل پناه‌گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی آشنا شدند.

میرحسینی گفت :  هفتمین مرحله طرح ملی دادرس در بیش از ۷۶ آموزشگاه ( ۳۶ آموزشگاه پسرانه ، و ۴۰ آموزشگاه دخترانه ) و تعداد ۳۱۹۲ دانش آموز ( ۱۵۷۳ دانش آموز پسر ، ۱۶۱۹ دانش آموز دحتر ) و ۲۱۴ تیم ( ۱۰۵ تیم پسرانه و ۱۰۹ تیم دخترانه ) اجرا شد.

وی بیان داشت :پس از تشکیل تیم‌ های ۱۴ نفره در مدارس این تیم ‌ها وارد مرحله شهرستانی می‌‌شوندکه این رقابت ‌ها بزرگترین آزمون مهارتی است که برای دانش ‌آموزان در سراسر کشور انجام می ‌شود.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد خاطر نشان کرد : در ابتدای سال ۹۸ تیم‌ های برتر دانش ‌آموزی در مرحله شهرستانی  وارد مرحله استانی شده و تیمهای منتخب در مرحله کشوری در تابستان که  با عنوان المپیاد آماده برگزار می‌شود، به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

شایان ذکر است در حال حاضر المپیاد شهرستانی در شعب هلال احمر استان در حال برگزاری است .

 

بخش نظردهی بسته شده است..