استاندار یزد تاکید کرد:

شکاف بین نسلی نیازمند تدبیر و نگاه ویژه همه سیاستگزاران کشور/ اولویت‌های برنامه توسعه استان با محوریت جوانان دنبال خواهد شد

استاندار یزد در چهارمین کنگره ملی و علمی مسائل اجتماعی جوانان تاکید کرد: شکاف بین نسلی نیازمند تدبیر و نگاه ویژه همه سیاستگزاران کشور است

به گزارش یزدی نیوزکنگره ملی و علمی بررسی مسائل اجتماعی جوانان با حضور "مسعود سلطانی فر" وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید و هیئت همراه، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان استان در سالن کنفرانس خیام هتل صفائیه یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(‌س) ‌با اشاره به مقاله های رسیده به کنگره ملی بررسی مسائل اجتماعی جوانان، ‌گفت: در مقالاتی که در کتابچه این کنگره چاپ شده است رویکرد خوبی مشاهده می شود اما موارد مهم تری به ویژه در حوزه اشتغال جوانان وجود دارد که باید به آنها نیز پرداخته شود.
"‌محمدعلی طالبی" از شکاف نسلی به عنوان یکی از مشکلات موجود در جامعه ‌امروز یاد کرد و افزود: شکاف بین نسلی نیازمند تدبیر و نگاه ویژه همه سیاستگزاران کشور است.
طالبی ادامه داد: با حمایت و ارتباط بسیار خوبی که با جوانان استان داریم و همکاری خوبی که وجود دارد، اولویت‌های برنامه توسعه استان با محوریت جوانان دنبال خواهد ‌شد.
استاندار یزد تصریح کرد: در استان بحث جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار یکی از چالش های حوزه جوانان است زیرا فرصت های شغلی در استان متناسب با این نیاز طراحی نشده بنابراین تغییر رویکردی در حوزه صنعت داریم و توجه جدی تری به صنایع دانش بنیان، استارتاپ ها و ‌حوزه it شده تا بتوانیم بخش قابل توجهی از بازار کار را به جوانان بدهیم.
وی افزود: گردشگری هم موضوع دیگری از محورهای توسعه استان است و به طور قطع با حضور جوانان در این ‌حوزه، هم مشکل اشتغال آنها برطرف خواهد شد و هم توسعه استان بر محور گردشگری با شتاب بیشتری انجام می شود.
طالبی در پایان سخنان خود گفت: در ارائه الگوی حکمرانی خوب در استان برنامه ها و اقدامات خوبی داشته ایم و در بحث مشارکت که از شاخص های اصلی حکمرانی خوب است، تکیه بر مشارکت جوانان مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت و نقش آفرینی جوانان به بهترین نحو ممکن در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در استان استفاده کنیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..