با حضور مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کشور:

دوره آموزشی ضمن خدمت منطقه ای کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت روان به میزبانی هلال احمر یزد

در این همایش 100 نفر از کارشناسان با روش های مختلف مداخله در حوادث طبیعی در زمینه بهداشت روانی و بهداشت محیط آشنا می شوند .

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ، افشین علیخانی مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کشور در افتتاحیه این برنامه آمادگی مناسب در برابر حوادث احتمالی را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و گفت: تاکنون ۱۸۹ تیم اضطرار در سطح کشور برای ارائه خدمات بهداشت روانی و بهداشت محیط راه اندازی شده است .

علیخانی همچنین از سازماندهی گروه های اضطرار ارائه خدمات بهداشت روان و بهداشت محیط در سوانح و حوادث خبر داد و گفت: گروه های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در سه سطح سازماندهی می شوند که این تیم های در سطح یک ارائه خدمات قرار دارند .

مدیرکل معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بیان کرد: ما در حال حاضر تیمهای ERUکه اهمیت بالایی در بحث بین الملل دارد را تشکیل داده ایم که همین تیم به عنوان اولین کشور مسلمان است که تشکیل شده و می تواند در حوادث و سوانح اقدامات مناسبی انجام دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در افتتاحیه این دوره آموزشی گفت : گروه های اضطرار جمعیت هلال احمر شامل پزشک ،پرستار ، ماما ، کارشناس تغذیه ، بهداشت محیط و بهداشت روان و سه امداد گر است که در مواقع بحرانی خدمات خود را به حادثه دیدگان ارائه می دهند .

حرازی زاده بازگشت وضعیت به حالت عادی در مناطق حادثه دیده با هدف زمینه سازی برای امداد و نجات و حضور دستگاههای خدمات رسان در مناطق آسیب دیده  از حوادث را  از وظایف و ماموریت های گروه های اضطرار بهداشت محیط و بهداشت روان جمعیت هلال احمراعلام کرد . 

محمد علی غنی زاده معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد نیز گفت : یکی از کارگروههای فعال در مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر هست که با برگزاری کارگاههای تخصصی و دوره های آموزشی همواره سعی در تقویت بخشهای مختلف امدادی و درمانی داشته وامید است  با برگزار دوره ها بتوانیم در مواقع بروز حوادث موثر واقع شده و خدمات مفیدی به حادثه دیدگان انجام دهیم.

غنی زاده بیان اشت : همه ما بدون تردید در حوادث  از رنجی که به مردم می رسد متاسف و متاثر بوده و نمی توانیم بی تفاوت باشیم و هدف از برگزاری دوره ها  بالابردن سطح توانمندی خود در راستای کاهش آلام  بشری است و علی رغم پیشرفت تکنولوژی بشری می بینیم  بخش قابل توجهی از مردم بخاطر حوادثی فوت می کنند که غیر قابل توجیه هست ودر این مواقع حفظ آمادگی و ارائه سریع خدمات مفهوم پیدا می کند.

در این همایش کارشناسانی از استانهای خراسان رضوی ، جنوبی ، شمالی ، هرمزگان ،کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد به مدت ۲ روز حضور دارند .

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..