دستیابی دادگستری یزد به مقام اول مسابقات سراسری قرآن قوه قضاییه

دادگستری استان یزد، در مسابقات سراسری قرآن قوه قضاییه به مقام اول مشترک از حیث کسب بیشترین مقام کشوری دست یافت .

به گزارش یزدی نیوزمعاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت : کاروان متسابقین قرآن کریم متشکل از کارکنان و خانواده های آنان با حضور در مرحله کشوری مسابقات قرآن قوه قضاییه به صورت مشترک همراه با استان گیلان به مقام اول از حیث کسب بیشترین مقام کشوری دست یافت.

 
محمدرضا عرشیان در این رابطه افزود: کاروان استان یزد متشکل از ۱۲ نفر در دو رده سنی بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال بر اساس کسب رتبه های برتر مقدمات کشوری به مرحله سراسری رسیدند که استان یزد با کسب ۷ رتبه از جدول مقام های اعلامی هیئت داوران، از حیث امتیاز همراه با استان خراسان رضوی به صورت مشترک به رتبه سوم کشور رسید.
 
وی با اشاره به کار مستمر در معاونت فرهنگی دادگستری در جهت ارتقاء سطح قراء ، حفاظ و کلیه رشته ها در دو بخش کارکنان و خانواده آنان، اظهار داشت : با بهره گیری از اساتید قرآنی مجرب استان و برگزاری جلسات مستمر، تلاش وافری صورت گرفت تا حضور متسابقین استان در مسابقات کشوری از سطح کیفی بسیارخوبی بهره مند باشند.
 
عرشیان شیوه برگزاری و ایجاد فضای رقابت بین خانوده ها در امور قرآنی و مذهبی در قوه قضاییه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با شیوه جدید مسابقات قرآن و امکان حضور خانوده کارکنان و همچنین تجمیع دستگاه های وابسته به قوه قضاییه در کنار هم فعالیت های قرآنی از جهت کمی و کیفی روند رو به رشد بسیار خوبی داشته است و امید است با تلاش و فعالیت های بیش از پیش، سال آینده نیز با ارتقاء در تمام رشته های حفظ، ترتیل، قرائت و حفظ موضوعی، تعداد شرکت کنندگان به ویژه فرزندان، بیشتر از امسال، حضور داشته باشند.
 
وی تمسک به قرآن و معارف آن را ضروری دانست و بیان داشت: قرآن به عنوان یک کتاب انسان ساز، دستورالعمل مهندسی جامعه سالم و فرهیخته و مسئولیت پذیر محسوب می گردد و باید تمام مردم و به ویژه مسئولان و رؤسا و کارکنان که سکان دار مدیریت و تدبیر در جامعه هستند، به قرآن پناه ببرند و از هدایت ها و راهنمایی های آن که قطعاً بهترین راهبرد در گذر از انحرافات و سقوط ار مهلکه هاست، بهره مند گردند.
 
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد، ابراز داشت: باید بر این باور بود که حیات طیبه و سعادت دنیا و آخرت، در پناه بردن به قرآن و عمل کردن به دستورات این کتاب آسمانی است.
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..