رئیس دانشگاه یزد:

جهت حرکت دانشگاه‌ها باید به سمت حل مشکلات جامعه تغییر کند

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به مشکلاتی که امروز جامعه با آن دست به گریبان است، گفت: جهت حرکت دانشگاه ها باید به سمت حل مشکلات جامعه تغییر کند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدصالح اولیا در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه یزد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مهمانان ویژه این مراسم اظهار داشت: ۳۰ سال از عمر تاسیس دانشگاه یزد می گذرد و خوشحالیم امروز در شرایطی قرار داریم که می توانیم سی‌امین سالگرد تاسیس این دانشگاه را جشن بگیریم.

 
وی افزود: جدا از وضعیت کلی کشور، وضعیت آموزش عالی کشور نیز در وضعیت ویژه ای قرار دارد و با چالش هایی مواجه هستیم که ویژه است.
 
اولیا یادآور شد: در مقطعی دانشگاه ها به حال خود رها شده بودند اما امروز دانشجویان و مردم از اقشار مختلف، مطالباتی از دانشگاه ها دارند که حرکت جدی تر دانشگاه ها را می طلبد.
 
رئیس دانشگاه یزد، ساماندهی آموزش عالی و ظرفیت های آزاد را نیز از مشکلاتی برشمرد که امروز در دانشگاه ها بروز و ظهور کرده است.
 
وی تاکید کرد: در این مقطع باید جهت حرکت دانشگاه ها را عوض کنیم زیرا بیشتر از آنکه دانشگاه ها به دنبال کمک دولت باشند، شرایط به نحوی است که دانشگاه ها باید به دنبال حل مشکلات باشند و باید بتوانند برای مشکلات موجود در جامعه راهکار ارائه دهند.
 
اولیا ادامه داد: با وجود بی مهری هایی که به دانشگاه می شود، اگر این کم مهری ها را کنار بگذاریم، مسئولیت تاریخی که بر عهده دانشگاه است، ایجاب می کند در این شرایط حساس هم انسجام درونی خود را حفظ کنیم و هم بتوانیم راه حل هایی برای رفع مشکلات کشور پیدا کنیم.
 
وی تصریح کرد: این مهم نیازمند نگاه ویژه دستگاه های مختلف است و معتقدیم باید جایگاه دانشگاه ها به درستی پذیرفته شود تا نقش تاثیرگذارتر دانشگاه ها در حل مشکلات جامعه را شاهد باشیم.
 
در این مراسم، وزیر علوم، سفرا و رایزنان فرهنگی سفارتخانه کشورهای اندونزی، مجارستان، افغانستان، پاکستان، نماینده زرتشتیان ایران در مجلس، نماینده مردم یزد در مجلس، استاندار یزد، اساتید بازنشسته دانشگاه و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه یزد در ادوار مختلف حضور دارند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..