معاون وزیر کار:

۹۵ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی زیر ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور، زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند.

به گزارش یزدی نیوزجمشید تقی زاده  در سفر خود به استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۲۱ هزار بازنشسته زیر پوشش صندوق بازنشستگی هستند، اظهار داشت: این آمار ظرف ۱۸ ماه  آینده به ۵۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

 
وی افزود: با وجود تلاش‌های انجام شده و حمایت های دولت از بازنشستگان، ۹۵.۵ درصد ذی‌نفعان ما زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.
 
تقی زاده با بیان اینکه این حقوق بسیار کم است و باید به بازنشستگان بهای بیشتری داده شود، عنوان کرد: تلاش هایی برای بهبود این وضعیت انجام شده که از جمله آنها می توان اولویت دادن به استخدام فرزندان بازنشستگان و در نظر گرفتن سایر خدمات برای آنها به منظور جبران بخشی از کسری های این قشر اشاره کرد.
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: صندوق بازنشستگان ماهانه ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند و همه تلاش ما پرداخت به موقع حقوق اعضای این صندوق است.
 
تقی زاده یکی از شعارهای این صندوق بازنشستگی را خارج شدن افراد بازنشسته از منازل عنوان و تصریح کرد: افراد اگر بخواهند پس از اینکه بازنشسته شدند در منازل بمانند با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شوند، به همین دلیل سعی کردیم با برپایی خانه‌های امید در استان‌ها و همچنین اجرای برنامه‌های مختلف برای این افراد آنها از منازل خارج کنیم.
 
وی، فراهم آوردن امکانات ورزشی برای بازنشستگان را نیز یکی از برنامه هایی برشمرد که توسط صندوق بازنشستگان پیگیری می شود.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..