نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

دانشگاه‌های یزد برای رسیدن به شاخص‌های جهانی علمی اهتمام کنند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به شاخص هایی که در دنیا مراکز علمی با آنها سنجیده می شوند، گفت: دانشگاه‌های یزد برای رسیدن به شاخص‌های جهانی علمی اهتمام کنند.

به گزارش یزدی نیوزسید ابوالفضل موسوی بیوکی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد که با حضور وزیر علوم برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالیم که دانشگاه های یزد دانشجویان رتبه های پایین را می گیرند اما رتبه دانشگاه ها بالا است و این نشان می دهد که یزد در نخبه پروری و نیرو پروری توانمند است.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: دانشگاه ها در کشورهای مختلف بر اساس چند مولفه سنجیده می شوند که مولفه اول مهارت فارغ التحصیلان است که رتبه ما ۱۱۳ در بین ۱۴۰ کشور است.
 
موسوی بیوکی بیان کرد: مولفه بعدی انتشارات علمی است که کشور ما در این زمینه رتبه ۴۲ را دارد و در مولفه کیفیت مراکز تحقیقاتی نیز دارای رتبه ۱۶ هستیم.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس افزود: مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی، انتشارات علمی و کیفیت مراکز تحقیقاتی ضرورت ارتقاء دانشگاه های استان یزد است و امیدواریم دانشگاه ها بتوانند در این زمینه رشد خوبی داشته باشند.
 
وی در مورد ارتباط صنعت و دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: رابطه میان صنعت و دانشگاه نیز باید هدفمند شود و اکنون کشور ما در این شاخص رتبه ۳.۱۷ از هفت است.
 
موسوی بیوکی خطاب به روسای دانشگاه ها ادامه داد: اگر می خواهید مطرح باشید باید در این شاخص نیز رشد کنید و باید مراکز تحقیقاتی و کانون های تفکر در شاخص های مختلف موفقیت فعال عمل کنند.
 
وی با اشاره به کیفیت خوب تولیدات صنعتی و جایگاه خوب صنعت در استان یزد گفت: یزد با این جایگاه باید در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه نیز سرآمد باشد.
 
کمال دهقانی فیروزآبادی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس نیز در این جلسه اظهار داشت: افتخار ما معدن و … نیست ما به نیروهای انسانی خود و دانشگاه های استان یزد افتخار می کنیم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..