معاون وزیر جهاد کشاورزی

اختصاص۲۰۰ میلیارد تومان به طرح های آبخیز داری در یزد

دکترخلیل آقایی گفت: پروژه های آبخیزداری هم در مناطق خشک و خشکسالی و هم درمناطق تر و پرباران جزء پروژه های موفق بوده است .

به گزارش یزدی نیوزمعاون وزیرجهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور از پروژهای آبخیزداری شهرستان میبد درمناطق ندوشن و اردوگاه فرهنگی تفریحی بنستان بازدید کرد .

دکترخلیل آقایی در حاشیه این بازدید گفت:پروژه های آبخیزداری هم در مناطق خشک و خشکسالی و هم درمناطق تر و پرباران جزء پروژه های موفق بوده است .
وی با اشاره به  اینکه این پروژه ها درزمان خشکسالی نقش هدایت درست و استفاده بهینه از آب و درمناطق پرباران هم درجلوگیری از سیل و خسارت آن موثر است گفت:درنتیجه پروژه های آبخیزداری برای تمام نقاط کشور و تمام سالها لازم و ضروری است.
معاون وزیرجهادکشاورزی با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به اجرای پروژه های آبخیزداری درسطح کشور گفت:با تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان به این پروژه ها به صورت ویژه از سوی مقام معظم رهبری، جان تازه ایی درکالبدمنابع طبیعی درمناطق خشک به ویژه درمناطق دوردست ،روستایی و کوهستانی دمیده شد و تحول شگرفی در سطح کشور را امسال شاهدهستیم .
آقایی  با بیان اینکه ازاین اعتبارات ۲۰ میلیارد تومان به استان یزد تخصیص یافته است افزود:البته روال کاری ما با استانها این است که محدودیت ،مانع انجام کار نباشد یعنی استانها می توانند بالای ۵۰ میلیارد هم هزینه کنند.
وی اظهار داشت :مسئولین نسبت به اختصاص این اعتبارات درسال ۹۸ هم نگرانی نداشته باشند؛چرا که کار زیربنایی که برای حیات انسان،تغییرات اقلیمی، جلوگیری از ریزگردها،مشکلات و توجه به منابع طبیعی،کاری درازمدت و همیشگی است و به همین خاطر برای سال ۹۸ هم این عنایت با ویژگی خاصی از سوی رهبرمعظم انقلاب صورت گرفته است.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد:امروز نیاز ما ملاک منطقه نیست بلکه ملاک ما عملکرد و کار خوب دراستان به کمک مسئولین منطقه است.
خلیلی افزود: ما درسال جاری درکنار ۷۰۰ میلیارد تومان نزدیک ۶۰۰ میلیارد تومان با استانها تفاهم امضا کردیم و استاندارها استقبال کردند درقبال پولی که دراختیاراستان ها می گذاریم همان اندازه هم آنها کمک کنند.
وی با اشاره به استقبال مسئولین ،نمایندگان و مشارکت مردم،بهره برداران ،دامداران و مرتع داران از این پروژه ها گفت:بنابراین همه چیز برای کارمهیاست .
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود:استان یزد  ازاستانهای موفق دراجرای پروژه های آبخیزداری به لحاظ عملیات سازه ای ،میکانیکی ،بیومیکانیکی و پروژه های بیولوژیکی است .
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..