مدیرکل انتقال خون یزد خبر داد:

تنها ۲.۹ درصد از اهداکنندگان خون یزد را بانوان تشکیل می‌دهند

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در حال حاضر تنها ۲.۹ درصد از اهداکنندگان خون در استان یزد را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان یزد، نقی تقوایی اظهار داشت: متوسط آمار اهداکنندگان خون در استان یزد ۳۷ نفر در هر هزار نفر است در حالی که متوسط اهدای خون در کشور ۲۷ نفر در هزار نفر است.

 
وی بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۳۸ هزار و ۷۰۰ نفر از شهروندان یزدی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند، افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۵۰ نفر یعنی حدود ۶۶ درصد، از اهدا کنندگان مستمر هستند.
 
تقوایی عنوان کرد: ۲.۹ درصد از اهدا کنندگان استان در این مدت بانوان بوده اند و هر چند این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که معادل ۲.۵ درصد بوده، رشد قابل قبولی داشته است اما امیدوارم که فرهنگ اهدای خون در بین بانوان یزدی گستردش بیشتری پیدا کند.
 
وی افزود: بسیاری از بانوان استان با باورهای غلطی در مورد اهدای خون دارند و این امر سبب عدم استقبال آنها از اهدای خون شده است.
 
تقوایی ادامه داد: در حال حاضر در استان یزد چهار مرکز ثابت اهدای خون در میدان ابوذر، آزادشهر و شهرهای میبد و اردکان وجود دارد و البته پایگاه‌های سیار اهدای خون نیز در تمام شهرستان‌های یزد فعالیت دارند که حدود  سه درصد از خون اهدایی را تامین می‌کنند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..