مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد:

نخستین دانش‌نامه دفاع مقدس در استان یزد رونمایی می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از رونمایی نخستین دانش‌نامه دفاع مقدس در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزرضا هدایتی اظهار داشت: دانش‌نامه دفاع مقدس حاصل تلاش و ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس است و این دانش‌نامه برای نخستین بار در کشور در سال آینده رونمایی خواهد شد.

 
وی عنوان کرد: در این دانش‌نامه نقش اقشار و گروه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس مشخص شده و با مستنداتی در این کتاب گردآوری شده است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد یادآور شد: گردآوری این کتاب توسط پیشکسوتان دفاع مقدس انجام شده و علاوه بر دانش‌نامه دفاع مقدس، اقدامات دیگری نیز از سوی این قشر در حال انجام است که می‌تواند خاطرات آن دوران را زنده نگاه دارد.
 
هدایتی ادامه داد: اعزام راویان دفاع مقدس به دانشگاه‌ها، مساجد و مدارس در طول سال یکی از اتفاقات ارزشمندی است که توسط پیشکسوتان دفاع مقدس انجام می شود زیرا نسلی که انقلاب و جنگ تحمیلی را درک نکرده اند، با زوایای مختلف دفاع مقدس آشنا می کند.
 
وی خاطرنشان کرد: راویان جهاد و شهادت در سطح استان‌ مراسم‌های متعدد دوره‌ای نیز برگزار می‌کنند که این برنامه‌ها سبب یادآوری ایثارگری‌ها و روحیه جهادی دوران دفاع مقدس می‌شود.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت گروه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار استان یزد افزود: توسط این گروه سالانه دو تا سه کتاب منتشر می‌شود و اکنون نیز ۳۰ کتاب در حال تدوین است.
 
وی همچنین از انتشار ۱۰۰ عنوان کتاب توسط انتشارات خط شکنان خبر داد و اظهار داشت: بسیاری از این کتاب‌ها مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفته و برخی از آنها به چاپ سوم و چهارم رسیده است
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..