معاون رئیس جمهور خبر داد:

سرو کهنسال ابرکوه در اولویت ثبت جهانی/راه آهن شمال در مسیر ثبت

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: سرو کهنسال ابرکوه به عنوان کهنسال ترین موجود زنده دنیا در اولویت ثبت جهانی قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز علی اصغر مونسان در سفر به شهرستان ابرکوه و بازدید از کهنسال ترین موجود زنده دنیا در این شهرستان اظهار داشت: سرو کنهسال ابرکوه که قدمت آن بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ سال تخمین زده شده است، اکنون یکی از گزینه های اولویت دار سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی است.

 
وی افزود: البته ثبت جهانی راه آهن شمال به جنوب کشور نیز از گزینه های دارای اولویت برای ثبت جهانی است که پس از انجام اقدامات لازم در این زمینه، پرونده سرو کهنسال ابرکوه تکمیل خواهد شد.
 
مونسان با اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه از مناطق بکر تاریخی ایران به شمار می رود، بیان کرد: سرو کهنسال ابرکوه، خانه آقازاده، قلعه های تاریخی، بافت تاریخی و بسیاری دیگر از آثار به جای مانده از قرن ها و اعصار گذشته، این شهرستان را به منطقه ای تاریخی تبدیل کرده است.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین مسجد جامع ابرکوه را از زیبایی های معماری در منطقه مرکزی ایران دانست و بر مرمت بنای مسجد جامع ابرکوه تاکید کرد.
 
مونسان تاکید کرد: لازم است مشکلات مرتبط به آثار تاریخی این شهرستان از طریق معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد پیگیری شود.
 
 شهرستان ابرکوه دارای ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی است و با قرار گرفتن میان مرز استانهای اصفهان، فارس و یزد به مرکز مثلث گردشگری ایران تبدیل شده است.
 
ابرکوه همچنین یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است و وجود مسجد تاریخی بیرون که محل استراحت حضرت رضا (ع) و کاروان ایشان در سفر از مدینه به مرو بوده نیز از جاذبه های گردشگری این شهرستان به شمار می رود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..