رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

۷۰ درصد تولیدات حوزه کشاورزی یزد بر مبنای محصولات کم‌آبخواه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد تولیدات حوزه کشاورزی یزد بر مبنای تولیدات کم‌آبخواه است.

به گزارش یزدی نیوزسیدجمال سجادی‌پور  اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان، شهرستان یزد با ۳۹۷ هزار تن تولیدات در حوزه کشاورزی شامل تولیدات زراعی، باغی و دامی دارای رتبه نخست در سطح استان است.

 
وی با اشاره به اینکه شهر یزد، کم‌بارش‌ترین شهر کشور است، افزود: برخی انتقادات در زمینه افزایش محصولات کشاورزی و بهره‌مندی مرکز استان از رتبه نخست تولیدات کشاورزی به رغم کم‌آبی یزد مطرح می‌شود اما واقعیت این است که ۷۰ درصد تولیدات حوزه کشاورزی شهرستان یزد بر مبنای محصولات کم‌آبخواه است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: ۸۰ هزار تن از مجموع تولیدات شهرستان یزد، تولیدات دامی است همچنین ۲۲۰ هزار تن از این محصولات را نیز تولیدات گلخانه‌ای تشکیل می‌دهد.
 
وی ادامه داد: بر این اساس بیش از ۳۰۰ هزار تن از تولیدات حوزه کشاورزی در شهرستان یزد به عنوان کم‌بارش‌ترین شهر کشور، محصولات کم‌آبخواه است.
 
سجادی‌پور با بیان اینکه نمی‌توان کشاورزی را در مرکز استان متوقف کرد، افزود: همه تلاش ما رسیدن به ۵۰ درصد صرفه‌جویی در حوزه آب کشاورزی است که مرکز استان نیز از این امر مستثنی نشده است.
 
وی یادآور شد: بعد از شهرستان یزد، خاتم با ۲۱۰ هزار تن تولید در حوزه محصولات زراعی، دامی و باغی رتبه دوم و اشکذر با ۱۹۰ هزار تن تولید رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: یکی از موارد مهمی که برای صرفه جویی در آب کشاورزی مد نظر قرار دارد، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری است به نحوی که امروز ۲۳ هزار هکتار از اراضی استان به این سیستم‌ها مجهز شده اند.
 
 در حال حاضر ۱۱۶ هزار هکتار از اراضی استان یزد زیرکشت محصولات کشاورزی است و مجموع تولیدات زراعی و باغی از این میزان سطح زیرکشت به ۵۰۴ هزار تن رسیده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..