پلمپ یک انبار مواد غذایی به جرم احتکار

یک انبار فروشگاه عرضه مایحتاج عمومی مردم در ابرکوه به دستور دادستان به دلیل احتکار و عدم رعایت موارد بهداشتی پلمپ شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین ابراهیمی» دادستان ابرکوه در این رابطه ضمن تأکید بر این که گشت‌های بازرسی تا عید نوروز به طور مستمر بر اصناف و بازار نظارت خواهد داشت، اظهار کرد: در انبار فروشگاه مورد بازدید مقداری از اقلام خوراکی، بهداشتی و کنسروجات با قیمت قدیم مشاهده شد که توسط مسئول فروشگاه به مردم عرضه نشده بود لذا احتکار محسوب می‌شود.

 
وی ادامه داد: همچنین مقداری از اقلام قاچاق نیز کشف شد که توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ضبط و جهت انجام مراحل قانونی به اداره مربوطه ارجاع شد.
 
ابراهیمی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده و انجام مراحل قانونی، مدیر متخلف این فروشگاه موظف است اجناس احتکار شده را با نظارت بازرسان اداره صمت و به قیمت درج شده بر روی کالا به ‌صورت عمومی به مردم عرضه کند.
 
«مریم دهقان‌پور» مسئول بهداشت محیط شهرستان ابرکوه نیز از وجود اقلام خوراکی تاریخ گذشته و بدون مشخصات بهداشتی در فروشگاه مذکور خبر داد که توسط مأموران جمع‌آوری و معدوم خواهد شد.
 
«سید مسعود میرحسینی» رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ابرکوه از آغاز طرح نظارتی نوروزی در این شهرستان از اول بهمن‌ماه خبر داد و گفت: در این طرح با تخلفات اصناف از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا، عدم ارائه فاکتور و احتکار قاطعانه برخورد می‌شود.
 
وی با بیان این که تاکنون در بازدیدهای انجام شده مقداری کالای قاچاق به ارزش بیش از ۱۳ میلیون ریال کشف شده است، اظهار کرد: البته در رابطه با کالاهای احتکار شده نیز با حضور قاضی تعزیرات تصمیم‌گیری می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..