وزیر صنعت،معدن و تجارت:

تشدید نظارت بر گران فروشی/ تهاجم اقتصادی را باور و برای پیروزی در این جبهه تلاش کنیم

وزیر صنعت،معدن و تجارت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با اعلام برنامه های تشدید نظارت بر گران فروشی و معرفی متخلفان به مراجع قانونی بیان کرد:تهاجم اقتصادی را باور و برای پیروزی در این جبهه با تکیه بر همدلی و همکاری مشترک تلاش کنیم.

به گزارش یزدی نیوزدوازدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با حضور « رضا رحمانی» وزیر صنعت،معدن و تجارت ،«محمدعلی طالبی » استاندار یزد واعضای مجمع نمایندگان برگزار شد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:با توجه به روحیه کار و تلاش در استان یزد ذهنیت مثبتی نسبت به این منطقه وجود دارد و یزد علاوه بر حل مشکلات خود پتانسیل اثرگذاری موثر بر سایر استان های هم جوار را نیز دارد.
«رضا رحمانی» افزود:اهم مشکلات حوزه صنعت،معدن و تجارت در قالب گزارشی از بخش های مختلف استان جمع بندی و ارائه شود و ما نیز در وزارت خانه به صورت جدی پیگیر حل موضوعات خواهیم بود.
رحمانی بیان کرد:باور کنیم که کشور با تهاجم اقتصادی روبه رو شده است و این موضوع قابل کتمان نیست و از سوی دیگر با توجه به تقویت جنگ روانی حساسیت بیشتری در این زمینه اتفاق افتاده است و بر این اساس هزینه های زیادی بر کشور تحمیل می شود.
وی اظهار داشت:در مقابل این جنگ اقتصادی و روانی باید با تمام توان و همبستگی تلاش کنیم تا در این جبهه نیز به فضل پروردگار پیروز شویم که خوشبختانه دشمنان تا کنون به هدف خود دست پیدا نکرده اند.
وزیر صنعت،معدن و تجارت خاطرنشان کرد:با توجه توصیه مقام معظم رهبری که حفظ وضع موجود جهاد است ،ضروریست اگر یک واحد تولیدی توان تولید و فروش دارد مورد حمایت قرار گیرد و سایر راهکارهای حفظ وضع موجود فعالان اقتصادی نیز مورد توجه باشد.
رحمانی گفت:شاخه ها و صنایع تولیدی مختلف برای ما از جایگاهی برابر برخوردارند و جهت گیری در این زمینه تغییر پیدا کرده است زیرا تلاش ما بر این است واحدهای توانمند اما مشکل دار را به کلینیک اقتصادی برده و درمان کنیم  تا بتوانند هم چنان به فعالیت خود با قدرت ادامه دهند.
وی یادآور شد:واردات بیش از یک هزار و ۳۰۰ کالا ممنوع شده است که عمده آن لوازم خانگی و پوشاک است تا تولید کنندگان و سرمایه گذاران بتوانند در این عرصه ورود جدی تری داشته باشند که خوشبختانه پیشرفت های کمی و کیفی خوبی را نیز شاهد هستیم.
وزیر صنعت،معدن و تجارت بزرگ ترین سرمایه استان یزد را روحیه همدلی و تلاش بین مسئولان بخش های مختلف دانست و بیان کرد: هر فردی باید تلاش کند وظایف خود را با دقت و نظم بالا انجام دهد تا تمام بخش ها با یکدیگر و به شکلی صحیح حرکت کنند.
«رضا رحمانی» افزود:تفویض اختیارات این وزارت خانه از مرکز به استان ها از جمله موضوعات مربوط به حوزه معادن و تائید دریافت ارز در دستور کار قرار گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده است اما باید برخی زمینه و قابلیت ها  نیز در استان ها برای افزایش این واگذاری ها تقویت و توسعه یابد.
وی اظهار داشت:تفویض اختیاراتی مربوط به کارگروه ستاد تسهیل نیز صورت گرفته است و هر تصمیمی که در استان ها گرفته شود معنای تصویب در ستاد مرکزی را دارد و مورد پذیرش قرار می گیرد.
وزیر صنعت،معدن و تجارت در پایان گفت:تشدید نظارت بر گران فروشی نیز مورد توجه است و متخلفان به مراجع قانونی معرفی می شوند اما برای مدیریت بازار شب عید لازم است در کنار تدبیر های ملی،برنامه ریزی و اقدامات استانی مداوم و جدی نیز در دستورکار باشد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..