رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

صنایع یزد در زمینه تامین خوراک از معادن استان در اولویت باشند

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: انتظار می رود وزیر صنعت تدابیری اتخاذ کند تا صنایع یزد در زمینه تامین خوراک از معادن سنگ آهن نسبت به سایر استانها در اولویت باشند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا صباغیان  در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: مسائل و مشکلات اهل صنعت در اغلب جلسات مطرح می شود اما تصمیم جدی برای رفع مشکلات آنها اتخاذ نمی شود بر این اساس پیشنهاد می دهم از مسائلی که در هر جلسه مطرح می شود، حداقل یک موضوع به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد تا حداقل یکی از مشکلات صنایع برطرف شود.

 
وی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند اما به نوعی مشکلات آن قفل شده است، افزود: تا واگذاری ها به طور کامل انجام نشود، نمی توانیم در عمل کاری انجام دهیم.
 
نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریزد در مجلس بیان کرد: همه معترف هستیم دولت حجیم است اما کسی گزارشی نمی دهد که در راستای چابک سازی دولت و واگذاری واقعی امور به بخش خصوصی چه اقدامی انجام شده است.
 
صباغیان ادامه داد: در بحث نظارت، گزارشی از سرکشی های مختلفی که انجام می شود، ارائه شود زیرا به نظر می رسد گرچه مشکلاتی داریم اما بخش قابل توجهی از مشکلات ما به عدم نظارت بر می گردد.
 
وی تصریح کرد: جامعه ما امروز به خاطر نبود نظارت کم‌کم آستانه تحمل خود را از دست می دهد بنابراین نیاز است علت ها مطرح شود و مردم در جریان قرار گیرند زیرا اکنون کلی گویی هایی می شود که در نهایت نتیجه ای عاید مردم نمی شود.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اختصاص یک درصد عوارض معادن به شهرهای محل استقرار معادن بیان کرد: هیچ اقدام خاصی در راستای اجرای این مصوبه انجام نشده در حالی که بسیاری از مناطق، آسیب های جدی زیست محیطی را متحمل شده اند.
 
صباغیان تصریح کرد: این انتظار وجود دارد که بحث یک درصد معادن در مناطقی که حق مردم است، به درستی اجرایی شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش خصوصی موفق باید شناسایی و بانک اطلاعاتی از آنها تهیه شود، افزود: این واحدها باید بر اساس برخی شاخص ها معرفی و برخی امور با توجه به توانمندی هایشان به آنها سپرده شود تا هم امور به شکل بهتری پیش برود و هم واحدهای ضعیف‌تر به حرکت واداشته شوند.
 
صباغیان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یزد یک استان معدنی است و واحدهای صنعتی فعال در منطقه هم به خوراک معدنی نیاز دارند اما خوراک معدنی استان ما به اصفهان و سایر شهرها ارسال می شود که از وزیر صنعت درخواست داریم، پیگیری انجام دهد تا در تامین خوراک، واحدهای استان در اولویت قرار گیرند.
 
وی با اشاره به مشکلاتی که استان یزد مدام در زمینه آب انتقالی با آن مواجه است، افزود: روا نیست با وجود این همه مشکل، محیط زیست استان تخریب و معادن استان بهره برداری شود اما سود آن نصیب سایر استانها شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..