تعداد ثبت نام آزمون سراسری قرآن در یزد ۱۶ درصد رشد یافت

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از رشد ۱۶ درصدی آمار تعداد ثبت نام کنندگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسین زارع‌زاده در نشست خبری با اشاره به اینکه ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قران کریم استان یزد رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته داشت اظهار داشت: ثبت نام در آزمون امسال با پرداخت مبلغی انجام می‌شود و حتما افرادی ثبت نام می‌کنند که قصد شرکت در آزمون را دارند.

 
وی با اشاره به اینکه استان یزد به لحاظ جمعیتی استان ۲۴ کشور است خاطرنشان کرد: با این وجود در ثبت نام برای این آزمون، استان یزد جایگاه نهم کشور را به خودش اختصاص داده است که نشان دهنده توجه مردم استان یزد به قرآن کریم است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه بیشترین ثبت نام‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، میبد و ابرکوه است ادامه داد: ثبت نام در رشته‌های روانخوانی قرآن، سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن و همچنین رشته‌های معارفی تا ۳۰ بهمن ادامه دارد.
 
زارع‌زاده با اشاره به اینکه این آزمون نهم اسفند ماه و به صورت همزمان با دیگر نقاط کشور، در استان یزد هم برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این دوره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
 
وی به ثبت نام مسابقات بین المللی قرآن کریم که از ۱۰ بهمن شروع شد خاطرنشان کرد: مرحله اول این دوره از مسابقات که مرحله شهرستانی است اردیبهشت، مرحله استانی تیرماه و مرحله کشوری آن هم نیمه اول مهر سال آینده در استان اصفهان برگزار می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر اینکه در بحث قرآن الان در استان یزد یک همگرایی خوبی بین دستگاه‌های مربوطه ایجاد شده خاطرنشان کرد: همایش قرآن کتاب انقلاب، برگزاری ۱۵ محفل انس با قرآن، مسابقه تلاوت سوره فجر، توزیع پنج هزار جزء ۳۰ قرآن و برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در استان یزد از جمله برنامه‌های این اداره کل در ایام الله دهه فجر است که بخشی از این برنامه‌ها برگزار شده و برخی هم در حال برگزاری است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..