سخنگوی شورای شهر یزد:

تعرفه عوارض شهرداری یزد افزایش نامتعارفی نداشته است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: تعرفه عوارض شهرداری یزد افزایش نامتعارفی نداشته است.

به گزارش یزدی نیوزمحسن عباسی هرفته اظهار داشت: افزایش تعرفه عوارض شهرداری ها با توجه به نرخ تورم سالیانه، اختصاص به امسال نداشته و در سنوات قبل هم انجام می شده است با این حال با توجه به مشکلات اقتصادی موجود سعی شد تا فشار زیادی بر مردم وارد نشود.

 
وی عنوان کرد: حتی در بسیاری از موارد بر خلاف روند افزایشی سال‌های قبل، افزایشی اعمال نشده است به‌طور مثال برای ساخت منازل مسکونی با متراژ پایین و کاربری‌های فرهنگی، گردشگری، آموزشی و … معافیت‌ها و تخفیف های خوبی در نظر گرفته شده است.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: عموم عوارض شهرداری که افزایش‌ یافته مربوط به متخلفان حوزه ساخت و ساز و کسانی است که برای دریافت مجوزهای لازم به شهرداری مراجعه نمی کنند و سایر تعرفه‌ها افزایش نامتعارفی نداشته است.
 
عباسی هرفته بیان کرد: نرخ تخلفات ساختمانی در شهر یزد بسیار بالاست و از جنبه بازدارندگی تنها عوارض مربوط به تخلفات ساختمانی بیشتر افزایش داشته است؛ به‌طور مثال عوارض شهرداری برای افرادی که بدون دریافت مجوزهای لازم اقدام به قطعه‌ بندی زمین‌های بزرگ می‌کنند، بدون اینکه حق و حقوق شهر و شهروندان را بدهند، افزایش‌ یافته است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..