جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد بمناسبت دهه مبارک فجر :

برگزاری دوره آموزشی تخصصی پایه پیش بیمارستانی در بهاباد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد از برگزاری دوره آموزشی تخصصی پایه پیش بیمارستانی بمناسبت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛حسن رضاپور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهابادگفت: دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی با حضور  30 نفر از نجاتگران و امدادگران برادر  شهرستان بهابادبه مدت یک هفته  در محل کانون پرورشی و فکری شهرستان بهاباد در حال برگزاری می باشد .

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های تخصصی در جمعیت هلال‌ احمر، افزود : همه ‌ساله این جمعیت با برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات نیروهای متخصص را برای خدمت‌رسانی در حوادث آموزش می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال ذاحمر شهرستان بهاباد بیان داشت : امدادگران  در این دوره با مباحثی همچون مباحث آناتومی، CPR ، تروماها، مهارت رگ گیری، آتل بندی، بانداژ، لوله گذاری، فوریت های نجات درمانی، تثبیت پزشکی مصدوم، داروشناسی و تریاژ  آشنا می شوند.

رضاپور با اشاره به برگزاری دوره به‌ صورت تئوری و عملی،هدف از برگزاری این دوره را آشنایی نجاتگران و امدادگران با نحوه برخورد مصدومان ترومایی در حوادث و همچنین افزایش توانمندی‌های آنان و انجام مراقبت‌ها و اقدامات پیش بیمارستانی جهت مصدومان اعلام کرد.

گفتنی است در پایان این دوره پس از برگزاری آزمون به قبول‌شدگان گواهینامه اعطا می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..