سرپرست شرکت توزیع برق یزد خبر داد؛

برخورداری ۹۹.۷ درصد روستاهای استان از نعمت برق/بهره‌برداری از ۷۰ طرح توزیع برق یزد در دهه فجر امسال

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از برخورداری 99.7 درصد روستاهای استان از نعمت برق خبر داد و تصریح کرد: هیچ روستای دارای جمعیت بالای 10 خانوار در استان یزد فاقد برق نیست.

به گزارش یزدی نیوز «آرش نواب» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه صنعت توزیع برق استان پس از پیروزی انقلاب تاکنون، اظهار کرد: ‌در حال حاضر روستای ۱۰ خانوار به بالای فاقد برق در استان نداریم به طوری که از مجموع ۹۷۳ روستای استان تعداد ۹۲۲ روستا یعنی ۹۹.۷ درصد از روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند.

 
وی با اشاره به بهره‌برداری از ۷۰ طرح توزیع برق استان یزد با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال در ایم الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: این طرح ها در چهار  محور برقرسانی به روستا و ‌مسکن مهر شهری، توسعه و ایجاد،  ‌اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های برق  و ‌تامین روشنایی درمناطق شهری و روستایی است ولی در این ایام فقط یک روستا در منطقه چاهک شهرستان خاتم از نعمت برق برخوردار خواهد شد. 
 
نواب با بیان این که طول خطوط فشار متوسط استان نسبت به ۴۰ سال گذشته و پیش از انقلاب اسلامی از رقم ۵۴۹ کیلومتر تا پایان دی‌ماه امسال به ۱۰ هزار و ۵۶۸ کیلومتر رسیده است، افزود: خطوط فشار ضعیف استان نیز از ۶۷۰ کیلومتر در سال ۵۷ به هشت هزار و ۳۲۵ کیلومتر در حال حاضر افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به طول بالغ بر ۱۸ هزار و ۸۹۰ کیلومتری مجموع شبکه توزیع برق در استان یزد، این میزان را بیانگر گستردگی بالای این شبکه و گسترش رفاه در بین شهرها و روستاهای استان دانست.
 
سرپرست شرکت توزیع برق یزد به افزایش تعداد مشترکان برق استان یزد از ۶۶ هزار و ۶۹۰ مشترک تا پیش از پیروزی انقلاب به بیش از ۶۶۰ هزار مشترک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۱.۱ درصد مشترکان توزیع برق استان در بخش خانگی، ۱۳.۵ درصد در بخش تجاری، ۲.۳ درصد عمومی، ۱.۷ درصد صنعتی و ۱.۴ درصد کشاورزی هستند.
 
وی با بیان این که پیک بار امسال استان در بخش توزیع ۸۵۱ مگاوات و با احتساب صنایع بزرگ استان ۱۵۳۸ مگاوات بوده است، تصریح کرد: بیش از ۶۷ درصد فروش انرژی در بخش توزیع برق استان صرف تولید در بخش‌های صنعت و کشاورزی که در مجموع ۳.۱ درصد مشترکان هستند، می‌شود به عبارتی ۵۲ درصد فروش انرژی اداره کل توزیع برق استان مربوط به بخش صنعت، ۱۵ درصد در بخش کشاورزی، ۲۲ درصد در بخش خانگی، شش درصد عمومی و پنج درصد در بخش تجاری بوده است.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به برخی دستاوردهای اداره توزیع برق در طی این سالها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یزد از استان‌های پیشتاز و موفق در کاهش تلفات برق شبکه به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی در این صنعت است به نحوی که این میزان اکنون در استان ۶.۹۵ درصد و در سطح کشور ۱۰.۳ درصد است.
 
وی از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای هوشمند‌سازی شبکه توزیع برق استان به نصب ۴۸۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین اشاره و در رابطه با توسعه منابع تولید پراکنده برق در استان نیز گفت: در حال حاضر هفت نیروگاه با ظرفیت منصوبه ۲۹ مگاوات و ظرفیت قراردااری قریب ۳۸ مگاوات در استان مورد بهره‌‌برداری رسیده و با شش نیروگاه دیگر نیز قرارداد خرید تضمینی به ظرفیت ۲۶.۵ مگاوات منعقد شده است.
 
نواب بومی‌سازی و توسعه اتوماسیون شبکه توزیع برق را از دیگر اقدامات و دستاوردهای این اداره کل برشمرد و در پایان نیز از فعالیت ۵۱۳ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت جمعاً ۵.۲ مگاوات در استان در جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..