معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری امنیت اقتصادی را به همراه دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد در نشست استارتاپ دموی استان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه های فناوری و کسب و کارهای دانش بنیان امنیت اقتصادی را به همراه دارد.

به گزارش یزدی نیوز"علی زینی و‌ند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در دومین نشست استارتاپ استان یزد که با محوریت کسب و کار هوشمند و ارائه استارتاپ های موفق به صندوق های سرمایه گذاری در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: اگر افراد تصمیم گیر روی ایده های کاربردی جوانان و نوآوری‌های آنها سرمایه‌گذاری کنند و قوانین تسهیل گری را به این سمت هدایت نمایند همین موضوع خود ‌موجب امنیت به ویژه در حوزه اقتصاد می شود و دیگر لازم نیست از تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه هراس داشته باشیم.

وی ادامه داد: وجود کسب و کارهای جدید اجتناب ناپذیر است، در آینده تقریبا کسب و کارهای سنتی بی اثر خواهند بود و امروز مشاهده می کنیم کشورهای پیشرفته دنیا چه در اروپا و چه در شرق آسیا علی رغم نداشتن ایده های بومی در حوزه فناوری موفق بود‌ه اند.
زینی وند جهت دهی ایده های نو به سمت صنایع استان را خواستار شد و افزود: ضمن تشکر از تلاش جوانان نخبه که ایده های بسیار خوبی را به مرحله اجرا رسانده اند؛ می خواهم که ایده ها به سمت صنایع استان هدایت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار استفاده از سرمایه های خرد در راه حمایت از ایده های نو و کسب و کارهای دانش بنیان را بسیار اثربخش دانست و خاطرنشان کرد: اگر این سرمایه ها برای حمایت از ایده ها وارد میدان شوند هم سود بیشتری دارند و هم از جوانان نخبه حمایت شده است.
وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی به عنوان یک ابزار کاربردی، گفت: دنیای امروز در تسخیر فضای مجازی است و این فضا قدرتی است که منجر به پاسخگویی مسئولان می‌شود و از این راه می‌توانید مطالبه گری داشته و خواهان تسهیل قوانین و ایجاد شفافیت باشید.
زینی وند در پایان سخنان خود برخی حمله ها و نقدها به دولت تدبیر و امید را غیرمنصفانه و نادرست دانست و ‌تصریح کرد: شفاف سازی ردیف های بودجه، آزادی گفتمان، قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، میز خدمت الکترونیک و بسیاری ‌اقدامات دیگر در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده و باید بدانیم که اجرای چنین فعالیت هایی در یک کشور در حال توسعه بسیار سخت بوده است.
مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از به بار نشستن تفکر و ایده های جوانان، گفت: در ابتدای راه این برنامه ریزی را در دستورکار قرار دادیم که از طرح های جدید حمایت کنیم، به صاحبان ایده ها پیشنهاد دادیم قبل از ثبت شرکت با فضای کار آشنا شوند و با مشاوره با افراد با تجربه و کارآفرین به سختی ها و راه حل های این حوزه پی ببرند.
"محمدرضا رضایی نژاد" ادامه داد: در این مسیر از طرح‌ها و ایده‌ها حمایت مالی و ‌نیز حمایت معنوی شد و اکنون خوشحال هستیم که برترین ایده ها به این مرحله رسیده اند که طرح های خود را به سرمایه گذاران معرفی می کنند.
گفتنی است در این نشست هفت استارتاپ موفق یزد گزارشی از ظرفیت‌های مجموعه خود را به سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی ارائه کردند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..