امام جمعه یزد:

مسئولان زندگی مردم را تسهیل کنند/راه چپاول برای دشمنان مسدود است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: این مردم در طول دوران مختلف رنج‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند و اکنون مسئولان باید تلاش کنند تا این سختی‌ها را پایان دهند.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با گرامیداشت ایام فاطمیه و آغاز دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی مردم ایران انقلابی الهی بود و هم مردم با از دست دادن جوانان خود و تحمل شکنجه‌های ساواک و هم امام خمینی (ره) و یارانشان، تبعید و دوری و زندان را برای رضای خدا تحمل کردند.

 
وی بیان کرد: هدف همه افرادی که در مبارزات نهضت اسلامی شرکت کردند، پیاده کردن حاکمیت خدا در ایران بود و به طور قطع دست یاری خدا و عنایت الهی همراه و پشتبیان این انقلاب بوده است.
 
ناصری عنوان کرد: ملت ایران این همه سختی را تحمل نکردند که امروز عده‌ای بخواهند پست بگیرند و پشت میزهای خود بنشینند و از درد مردم غافل باشند و مسئولان و دست‌اندرکاران آگاه باشند که این پست‌ها برای این است که گره‌ای از کار مردم باز شود و کشور به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کند.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر ملت ایران در دنیا عزت دارند به خاطر اقتدار کشور است و این اقتدار نیز حاصل تحمل سختی و رنج توسط مردم است، مردمی که در تحریم‌ها و جنگ و محرومیت، لحظه ای از آرمان‌های خود کوتاه نیامدند و در این مسیر حتی جان خود را نیز نثار کردند.
 
وی بیان کرد: دشمنان انواع دسیسه‌ها و فتنه‌ها را علیه ملت ایران اجرا کرد اما می‌بیند که این ملت هنوز به انقلاب و نظام وفادار است و روزبه‌روز بر قدرت او افزوده می‌شود و همین امر سبب شده آنها از ملت ایران عصبانی باشند.
 
ناصری خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، ثروت این کشور به حراج می‌رفت و شاه همه ثروت‌های ایران را به باد داده بود و مستکبران جهان به خوبی از این ثروت‌ها منفعت کسب می‌کردند اما پیروزی انقلاب منافع آنها را در زمینه‌های مختلف به خطر انداخت و تحمل این شرایط برای آنها دشوار بود.
 
خطیب جمعه یزد تصریح کرد: عدم امکان چپاول ایران توسط آمریکا و انگلیس و دیگران، سبب شد آنها در طول همه این سال‌ها دست از دشمنی برندارند و هر روز نقشه‌ای جدید برای ملت ایران بکشند.
 
وی یادآور شد: قبل از انقلاب نفت ایران با بالاترین میزان خود صادر می‌شد و قیمت نفت هم خوب بود اما روستاهای ما هیچ خدماتی دریافت نمی‌کردند و حتی در شهرها هم محرومیت بود اما امروز روستاهای دورافتاده ایران هم از خدمات مختلف بهره‌مند شده‌اند.
 
ناصری ادامه داد: چپاولگران قبل از انقلاب اجازه انجام هیچکاری به صورت مستقل را به ایران نمی‌دادند و هر تکنولوژی که نیاز بود به ایران وارد می کردند تا ایران توانمند نشود و همواره وابسته بماند به همین دلیل امروز پیشرفت‌های بزرگ علمی ایران برای آنها سنگین است.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: این ملت سختی‌های بسیاری را تحمل کرده اند و امروز مسئولان باید در زمینه رفع مشکلات مردم تلاش جدی‌تری داشته باشند و اجازه ندهند مشکلاتی که بخشی از آن توسط دشمن در کشور ایجاد شده، به مردم فشار وارد کند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..