یزد «پایتخت شهرهای پایدار جهان» شد

همزمان با آیین اختتامیه کنفرانس بین‌المللی شهرهای پایدار جهان، یزد به عنوان پایتخت این شهرها انتخاب و معرفی شد.

به گزارش یزدی نیوز آیین اختتامیه کنفرانس بین‌المللی شهرهای پایدار جهان  در یزد برگزار و از برخی مسئولان شهرهای جهان که در ارتباط با مصرف و پایداری انرژی اقدامات مناسبی انجام داده بودند تقدیر و تشکر شد.

 
در این مراسم همچنین یزد به عنوان "پایتخت شهرهای پایدار جهان" معرفی و جام و لوح مربوطه به این موضوع به رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار منتخب یزد تحویل شد.
 
غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر جهانی یزد در حاشیه این مراسم  با اشاره به اینکه نوع معماری و شهرسازی سنتی یزد نمونه ای کامل در پایداری و مدیریت مصرف انرژی بوده تصریح کرد: در ادامه این موضوع، به دنبال آن هستیم که نخستین همایش بین المللی خشت خام را به میزبانی یزد برگزار کنیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: پیگیری ایجاد شهردار مدرسه در مدارس استان در راستای آموزش مسائل زیست محیطی و پایداری شهر به دانش آموزان یکی دیگر از برنامه هایی است که در یزد و برای بهره برداری هرچه بیشتر از منابع اجرا شده است.
 
سفید با اشاره به اینکه برخی شهرها با مشکل جدی پسماند مصالح روبرو هستند ادامه داد: استفاده از بازیافت مصالح و آسفالتی که در شهر استفاده شده نقش بسیار مهمی در حفاظت از محیط زیست دارد که یزد در این زمینه قدم های بسیار خوبی برداشته است.
 
وی افزود: همچنین در راستای کاهش تولید پسماند آسفالت در شهر یزد، پیگیری لازم جهت استفاده بیشتر به جای تعویض و اجرای آسفالت مجدد از دیگر اقداماتی است که در شهر یزد انجام شده است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر جهانی یزد خاطرنشان کرد: استفاده از ماشین برقی برای قسمت‌هایی از شهر که به تدریج باید توسعه پیدا کند تا ترافیک ایجاد نشود هم اقدام دیگری است که در این راستا صورت گرفته است.
 
سفید توجه به بازیافت را محدود به بازیافت مصالح ندانست و عنوان کرد: شهرداری یزد در راستای جلوگیری از هدر رفت زباله‌های قابل بازیافت، اقدام به تفکیک زباله از مبدا نموده و مردم یزد هم همکاری بسیار خوبی در این راستا داشته‌اند.
 
 هماهنگی‌های برگزاری کنفرانس بین‌المللی شهرهای پایدار جهان و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان از سال قبل و توسط مهدی جمالی‌نژاد شهردار وقت یزد انجام گرفت.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..