برگزاری نشست مشترک کمیته‌های خدمات اسکان و رفاه

نشست مشترک کمیته‌های خدمات و اسکان با هدف برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر استان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ابتدای این نشست ضمن اشاره به کاهش سفرهای خروجی از ایران با توجه به بالارفتن هزینه سفرهای خارجی و پیش بینی افزایش سفرهای داخلی در نوروز، خواستار سعی و تلاش اعضای کمیته ها و همچنین همکاری هرچه بیشتر اعضاء در راستای بهترشدن شرایط اسکان مسافران نوروزی شد.

سید مصطفی فاطمی همچنین ضمن تاکید به ارسال به موقع آمار روزانه به دبیرخانه ستاد، به ضرورت متمرکز نمودن ارائه خدمات به مسافران نوروزی در پایگاه های اسکان استان اشاره کرد.
 
این مقام مسئول در ادامه مسئله اسکان و اضطرار را دو بحث مهم و ضروری  عید عنوان کرد و گفت: بدلیل اینکه  استان یزد، در مسیر ترانزیت شمال به جنوب واقع شده، لازم است از امکاناتی که در مسیرهای مواصلاتی قرار دارند، جهت اسکان اضطراری استفاده شود و تجهیزات لازم پیش بینی شود.
 
فاطمی همچنین به صدور مجوز موقت جهت خانه های مسافر در سطح استان و اطلاع رسانی در مورد خانه های مسافر غیرمجاز و برخورد با این اماکن اشاره کرد و جهت رفاه حال مسافران نوروزی پیشنهاد تمرکز خدمات در یک مکان یا یک پارک در سطح شهر را مطرح کرد.
 
در ادامه این نشست هر یک از اعضای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات خود در راستای اهداف کمیته ها، آمادگی خود جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی را اعلام کردند.
 
نماینده اداره کل آموزش و پرورش در گزارشی از آمادگی و تجهیز ۱۴پایگاه جهت اسکان مسافران نوروزی با محوریت اسکان فرهنگیان  خبر داد و افزود: با تاکید بر مصوبه ستاد مرکزی خدمات سفر، امسال امکانات آموزش و پرورش صرفاً محدود به کلاس های دارای امکانات مناسب است که فقط در اختیار کارکنان این دستگاه قرار می گیرد و آمار اسکان در این مراکز به صورت روزانه به دبیرخانه ستاد خدمات سفر ارسال خواهد شد.
 
نماینده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز ضمن اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری به آمادگی زائرسراها و ارائه خدمات به هموطنان اشاره نمود.
 
پیش بینی استقرار ایستگاههای راهنمای مسافر در ۳ورودی شاهدیه(پارک طبیعت)، ورودی محمد آباد(صداوسیما) و پارک کوهستان، آماده سازی، زیبا سازی و رسیدگی پارکهای سطح شهر و ساماندهی سرویسهای بهداشتی از جمله مواردی بود که از سویکمیته خدمات اسکان و رفاه نوروزی به منظور بهسازی، آماده سازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران در نوروز و کمیته برنامه ریزی و آمار به عنوان زیر مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر استان به منظور پردازش آمار و اطلاعات و تحلیل های آماری، جمع بندی، گردآوری و تنظیم گزارش عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر از تاریخ ۲۷ اسفندماه لغایت ۱۷فروردین ماه۹۷ فعالیت می کند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..