تقدیر از برگزیدگان بخش های پنجگانه کنفرانس بین المللی بنیاد جهانی انرژی

در نوزدهمین کنفرانس بین المللی بنیاد جهانی انرژی از بهترین طرح های زیست محیطی در حوزه های مختلف انرژی تقدیر شد

به گزارش یزدی نیوزبرگزیدگان حوزه آب نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی تجلیل شدند.

 
نمایندگان کشور های هند ، کره جنوبی ، فیلیپین و اتریش در نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی در یزد در حوزه آب برگزیده شدند.
در این مراسم گواهینامه و مدال بنیاد جهانی انرژی به کشورهای کره جنوبی ، فیلیپین و اتریش اهدا شد و کشور هند نیز به عنوان برگزیده این بخش گواهینامه و تندیس را کسب کرد.
ادوارد آینسو عضو هیئت ژوری حوزه آب در نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی گفت: نیاز جوامع بشری به آب آشامیدنی از پنجاه سال گذشته تا کنون سه برابر شده و در حال حاضر ۷۰ درصد منابع آبی دنیا در بخش کشاورزی, ۲۰ درصد در بخش صنایع و ۱۰ درصد نیز دربخش شرب و بهداشت استفاده می شود.
ادوارد آینسو با اشاره به افزایش جمعیت در جهان افزود: نیاز جوامع بشری به آب آشامیدنی روز به روز در حال افزایش است به طوریکه در حال حاضر یک میلیارد نفر در جهان با مشکل کمبود آب آشامیدنی سالم مواجه هستند
وی با بیان اینکه به طور مثال ۸ درصد بیماریهای واگیر دارد در آفریقا از آب نشات می گیرد گفت: خوشبختانه برای رفع این مشکل طرح هایی توسط افراد خلاق در حال اجراست که در قالب انرژی گلوب فعالیت می کنند.
 
برگزیدگان رده هوا در نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی در یزد تجلیل شدند
در این مراسم نمایندگان کشورهای نپال و بنگلادش گواهینامه و مدال بنیاد جهانی انرژی و کشور افغانستان به عنوان برگزیده رده هوا گواهینامه و تندیس بنیاد جهانی انرژی را کسب کردند.
رامین نماینده کشور افغانستان گفت: در برخی از مناطق افغانستان دما به چندین درجه زیر صفر می رسد و مردم برای پختن غذا و گرما درختان را قطع می کنند که این باعث فرسایش خاک شده و برنامه ای برای احیای مراتع و پوشش درختی این کشور تهیه شده است.
وی افزود: در این برنامه اجاق گاز و بخاری خورشیدی طراحی شده که مردم به جای قطع کردن درخت می توانند کاری را برای درامد زایی خود انجام دهند و این پروژه تا کنون ۸۰ هزار نفر را پوشش داده است.
 
برگزیدگان حوزه آتش در اجلاس بنیاد جهانی انرژی در یزد تجلیل شدند
نمایندگان کشور های دانمارک ، کنیا و اوگاندا در نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی در یزد در حوزه آتش برگزیده شدند.
در این مراسم گواهینامه و مدال بنیاد جهانی انرژی به کشورهای دانمارک و اوگاندا اهدا شد و کشور کنیا نیز به عنوان برگزیده این بخش گواهینامه و تندیس را کسب کرد.
سفید رئیس شورای شهر سلامی یزد گفت: استان یزد از جمله استان های دارای منابع انرژی غنی در کشور است و خوشبختانه پیشینیان ما از منابع انرژی در دسترس خود، بدون ایجاد مشکلات زیست محیطی نهایت استفاده را می کردند.
سفید با بیان اینکه آتش نزد گذشتگان ما مقدس و ارزشمند بوده است افزود: با توجه به اینکه ما در سال حدود ۳۰۰ روز آفتابی در یزد داریم با تکیه بر انرژی خورشیدی، می توان انرژی مورد نیاز خود را تامین و از استفاده از سوخت های فسیلی جلوگیری نمود.
 
برگزیدگان حوزه زمین در اجلاس بنیاد جهانی انرژی در یزد تجلیل شدند
نمایندگان کشور های سومالی ، اتریش و آلمان در نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی در یزد در حوزه آتش برگزیده شدند.
در این مراسم گواهینامه و مدال بنیاد جهانی انرژی به کشورهای سومالی و آلمان اهدا شد و کشور اتریش نیز به عنوان برگزیده این بخش گواهینامه و تندیس را کسب کرد.
فرهمند شهردار منتخب یزد گفت: یزد به واسطه ی پشتوانه ی تاریخی یکی از شهرهای پایدار جهان است و در سه حوزه ی اقلیم و طبیعت ، سرمایه های اجتماعی و اقتصاد پایدار بوده و شهرداری در تلاش است تا این نگاه را به نسل های آینده منتقل کند.
فرهمند افزود: برای ادامه روند پایداری یازده کارگروه در شهر یزد با برنامه های مختلف تشکیل شده که تشویق ساخت و سازهای دوست دار طبیعت ، آموزش شهروندی و هوشمند سازی مدیریت شهری و استفاده از انرژی های نو از مهمترین این برنامه ها است که به بنیاد جهانی انرژی منتقل شده و مورد استفاده قرار گرفته است.
 
برگزیدگان حوزه جوانان در اجلاس بنیاد جهانی انرژی در یزد تجلیل شدند
نمایندگان کشور های بلیز ، نیجریه و ایالات متحده آمریکا در نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی در یزد در حوزه آتش برگزیده شدند.
در این مراسم گواهینامه و مدال بنیاد جهانی انرژی به کشورهای نیجریه و بلیز اهدا شد و کشور ایالات متحده نیز به عنوان برگزیده این بخش گواهینامه و تندیس را کسب کرد.
امامی دبیر انجمن مدیریت سبز ایران گفت: امروز با وجود جوانان ایده های خوبی برای پیشگیری از اسیب هایی که اکوسیستم را تهدید می کند ارائه شده که باید این ایده ها را مهم بدانیم و از آنها در کارهای خود استفاده کنیم.
امامی افزود: در این کنفرانس بسیار یاز موارد مشخص شد از جمله اینکه مردم شهر یزد از وسایل خود نهایت استفاده را می برند و این بلوغ فرهنگ مردم را می رساند.
 
مرکز تحقیقاتی و درمانی امید یاسین برگزیده ی بهترین پروژه های ایرانی
مرکز تحقیقاتی و درمانی امید یاسین در بین طرح های ایرانی ارائه شده به بنیاد جهانی انرژی به عنوان برگزیده معرفی شد.
نیومن رئیس بنیاد جهانی انرژی در مراسم تجلیل از مرکز تحقیقاتی و درمانی امید یاسین یزد گفت: این مرکز تحقیقاتی و درمانی به نوبه ی خود منحصر به فرد بود و در بازدیدی که داشتیم خوشبختانه این ساختمان تمام امکانات سبز بود.
نیومن افزود: این پروژه با بخش های مختلف و متنوعی که دارد در بین پروژه های ایرانی به دلیل سازگاری با محیط زیست و با توجه به شرایط زیستی که برای مردم محیا کرده جایزه ویژه را در بین این پروژه ها کسب کرد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..